۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۲۵
کد خبر: 81724810
T T
۰ نفر
وظیفه رسانه ها مشخص كردن مرز جبهه مقاومت با گروه های افراطی است

تهران- ایرنا- رییس سازمان صدا و سیما گفت: وظیفه رسانه های اسلامی مشخص كردن مرز جبهه های گروه های تروریستی و افراطی با جبهه مقاومت است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد سرافراز در مراسم اختتامیه هشتمین اجلاس رادیو و تلویزیون های اسلامی در سالن همایش های صدا و سیما افزود: بیداری اسلامی كشورهای منطقه كه از مبارزه با استبداد شروع شده بود و باید به مبارزه با استعمار ختم می شد با طراحی برنامه ای از سوی آمریكا و بعضی از كشورهای منطقه منحرف شده و تبدیل به درگیری های قومی و مذهبی شد.
وی ادامه داد: استفاده از گروه های تروریستی و افراطی به نمایندگی از دیگران جنگ را به منطقه تحمیل كرده است. آمریكا و بعضی از كشورها این حركت را با استفاده از گروه های تروریستی به جنگ نیابتی در منطقه تبدیل كرده اند.
سرافراز ادامه داد: وظیفه ما رسانه ها حركت در این مسیر و مشخص كردن مرز بین جبهه مقاومت و گروه های افراطی است كه قصد دارند كشورهای منطقه را به تجزیه بكشانند.
وی با اشاره به جنگ رسانه ای كشورهای استعمارگر افزود: دشمن قصد مدیریت ادراك مخاطبان خود را دارد و بخشی از رسانه ها نیز ناخواسته در جهت اهداف دشمن حركت می كنند باید با الگوسازی رفتاری با استفاده از رسانه های نوین آن را جایگزین الگوسازی غربی آمریكایی كنیم و با ایجاد شبكه های اجتماعی اسلامی در راستای جهانی سازی توزیع پیام و جهانی سازی تولید پیام نقش موثری در مقابله با استكبار داشته باشیم.
رییس سازمان صدا و سیما افزود: لازم است رسانه های اسلامی شبكه ای جهانی برای تبادل اطلاعات و تولید و توزیع آن ایجاد كنند و در مقابله با شبكه های مجازی دشمن بتوانند موثر عمل كنند.
وی با اشاره به شكل گیری داعش خاطرنشان كرد: داعش مخلوق شبكه های اجتماعی و تولیدات رسانه های انگلیسی است اگر آنها نمی خواستند این غول بزرگ نمی شد.
سرافراز ادامه داد: وظیفه ما پیگیری گفتمان مقاومت است باید ابعاد كمی و كیفی آن را روشن كنیم و با شكست انحصار خبری در توزیع و تولید پیام به مقابله با اسلام هراسی برخیزیم.
وی گفت: برای مقابله با رسانه های استكباری باید به ابزارهای نوین ارتباطی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری مجهز شویم.
هشتمین اجلاس اتحادیه مجمع عمومی رادیو و تلویزیون های اسلامی، از یكشنبه ۲۵ مرداد تا سه شنبه 27 مرداد با شعار 'با شعار پیامبر رحمت، رسالت رسانه های مقاومت' برپاست. در این اتحادیه 220 عضو از 35 كشور جهان فعال هستند كه تمام مدیران آن در این اجلاس شركت دارند.
فراهنگ**1293**3061**1569
۰ نفر