۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۰۷
کد خبر: 81724637
T T
۰ نفر
فرماندار پارس آباد: دانشگاه ها از شكل گيري مسايل قومگرايي جلوگيري كنند

اردبيل -ايرنا- فرماندار پارس آباد با بيان اينكه قوم گرايي و طايفه بازي با وحدت و انسجام اسلامي و ملي در تضاد است، گفت: مسوولان دانشگاه هاي منطقه با آگاهي بخشي به دانشجويان بايد از شكل گيري مسائل و مباحث قوم گرايي در محيط دانشگاهي جلوگيري كنند.

بهگزارش ايرنا، مهدي احمدي امروز سه شنبه در اولين جلسه كميسيون دانشجويي شهرستان پارس آباد كه با حضور مسئولان ادارات و روساي دانشگاهاي شهرستان برگزار شد، با بيان اينكه انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي از اهميت و حساسيت بالايي برخوردار است، افزود: دانشگاه ها همچنين بايد از فعاليت عليه يا له كانديداهاي احتمالي و تبليغات زودهنگام اجتناب كنند.
وي با اشاره به مرزي بودن شهرستان، گفت: بايد براي برقراري ارتباط علمي و آموزشي با دانشگاه هاي كشورهاي همسايه و نيز جذب دانشجو و تبديل دانشگاه هاي شهرستان به مراكز علمي بين المللي تلاش كنيم.
وي با بيان اينكه در تدوين سند توسعه شهرستان روي دانشگاه ها حساب مي كنيم ، ادامه داد: اكثر دستگاه هاي اجرايي كارها را بدون برنامه ريزي و مطالعه پيش مي برند كه اين كار اگر نتيجه و ثمره اي نداشته باشد خيانت به ملت و بيت المال محسوب مي شود.
وي بر ضرورت بالابردن سطح كيفي دانشگاه ها و افزايش تعداد رشته هاي خوب و در سطوح بالاي علمي ، كارشناسي ارشد و حتي دكتري، برقراري ارتباط با شركت هاي دانش بنيان و كارخانه ها و رسيدگي به وضعيت محيط و فضاي دانشگاه ها تاكيد كرد.
وي گفت: چگونگي بهره برداري پروژه هاي عمراني در دست احداث از جمله پاياب سد خداآفرين نياز به برنامه ريزي و مطالعه دارد از اين روي دانشگاه ها بايد در اين امر پيشقدم باشند و برنامه ها و نتيجه مطالعات خود را در اختيار ما قرار دهند.
پارس آباد مغان در شمال استان اردبيل و در منطقه مرزي با جمهوري آذربايجان واقع است.
7121/ 1257