۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۲۷
کد خبر: 81724472
T T
۰ نفر
استاندار خراسان رضوی: به تعامل با جهان اعتقاد داریم

مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی گفت: به تعامل و ارتباط سازنده با جامعه جهانی اعتقاد داریم.

علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در نشست علمی تخصصی آموزش و توسعه ایران اسلامی در دوران پساتوافق هسته‌ای با حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران در مشهد افزود: دولت تدبیر و امید تعامل با دنیا را مورد نظر و تاكید دارد.
وی گفت: احتیاج به تعامل با دنیا داریم ولی این نیاز به هیچوجه به معنای ضعف نیست بلكه اعتقاد به تعامل و ارتباط با جهان داریم و مسلمانان هیچگاه از ارتباط با دنیا نترسیده اند.
استاندار خراسان رضوی افزود: به هیچوجه اعتقاد به تعامل و ارتباط به معنای كوتاه آمدن در برابر قدرتهای جهان نیست بلكه به این معنا است كه خود را باور داریم و در این خودباوری چیزی را از دست نمی دهیم.
وی ادامه داد: آنچه باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد ایمان و وحدت كلمه بود و لازم است پیروزی بزرگ كسب شده توسط فرزندان این ملت در عرصه دیپلماسی پاس داشته شود.
رشیدیان گفت: ملت ایران تمام مشخصه ‌ها و ویژگیهای لازم برای پیشرفت را داشته و دارد و استقلال خود را در تمام عرصه‌ها به رخ جهانیان كشیده است.
وی افزود: ملت ایران مردمی هستند كه برای حفظ عزت و اقتدار كشورشان به راحتی جان خود را در كف دست می‌گیرند و از تمام هستی خود می‌گذرند، دوران دفاع مقدس و برهه های مختلف به خوبی نشانگر این حقیقت است.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: طی دو قرن از طریق استحمار، استثمار و استعمار تلاش كردند این در ذهن ما نفوذ دهند 'نمی‌توانیم' اما با عنایات الهی امام بزرگوار(ره) در گوش ما زمزمه كرد كه می‌توانیم و جوانان ما هم در تمامی عرصه‌ها در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی این شعار كلیدی حضرت امام خمینی(ره) را به اثبات رسانده اند.
وی بیان كرد: در طول سالهای گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف ملت ایران توانمندی خود را به منصه ظهور گذاشته و تحریمها و فشارها در این مسیر تنها حركت به سمت پیشرفت را كند كرد اما مانع پیشرفت نشد.
مدیركل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: فراگیری و توسعه دانش در مراكز علمی داخلی و بومی سازی آن توسط نخبگان از عوامل موثر بر گسترش كمی و كیفی فعالیتها و هسته ای كشور بوده است.
سیدجواد حسینی افزود: نتایج آن نیز انجام تحقیقات در حوزه های گوناگون علوم هسته ای، دپارتمانها و گروههای مختلف در دانشگاهها و مراكز تحقیقاتی، وجود دانشجویان و كارشناسان در حوزه های مختلف این علوم و همچنین راه اندازی تاسیسات و تجهیزات هسته ای توسط فرزندان افتخارآفرین كشور در علوم و فنون هسته ای می باشد.
وی گفت: حوزه تعلیم و تربیت به ویژه آموزش و پرورش در تربیت فرزندان این مرز و بوم و رشد خلاقیت و شكوفایی استعدادهای آنان نقش بی بدیل دارد در صورتی كه قلمرو صنعت یك قلمرو سخت افزاری است كه به نمایش عینی علوم و فناوری و تولید فراورده های آن می پردازد.
او افزود: با توجه به غنای علمی ایران اسلامی، از طریق تاكید بر جریان آموزش در هر دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری می توان در زمینه توسعه به دستاوردهای سترگ نائل آمد.
امضای تفاهمنامه تاسیس دبیرستان انرژی اتمی در مشهد میان سازمان انرژی اتمی و اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوی از اتفاقات پایانی برگزاری نشست علمی تخصصی آموزش و توسعه ایران اسلامی در دوران پساتوافق هسته‌ای در این كلانشهر است.ك/3
7496/1858