۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۲۱:۴۳
کد خبر: 81721908
T T
۰ نفر
رودان در جشن ميلاد  حضرت معصومه (س) غرق در نور و شادماني شد

بندرعباس- ايرنا- رودان مسرور از جشن ميلاد بانويي از اهل بيت آفتاب، آذين بسته و چراغاني شده در شب و روز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) مظهر عصمت، عفت، پاكي و پاكدامني غرق در نور و شادماني شد.

به گزارش يكشنبه ايرنا عاشقان و شيفتگان آل الله در شهرستان رودان با آذين بندي و چراغاني كردن كوچه، خيابان و معابر عمومي و برپايي آيين هاي جشن و سرور، خجسته ميلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، روز دختر و آغاز دهه كرامت را گرامي داشتند.
مردم با پخش شيريني و نذري اين عيد بزرگ را به يكديگر تبريك گفتند و با شركت در آيين هاي مديحه سرايي و مولودي خواني عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس اهل بيت عصمت و طهارت (ع)، ابراز كردند.
همزمان با سالروز ميلاد خجسته حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، دختران به ديدار بزرگترهاي فاميل و خاندان بويژه پدربزرگ و مادر بزرگ ها رفتند و بر دستان سخاوتمند و بخشنده آنان بوسه مهر و عاطفه زدند و از آنان خواستند دعاي پر خير و بركتشان هماره بدرقه راهشان باشد.
همچنين در جشن ميلاد حضرت فاطمه معصومه (س) كه يكشنبه در اداره تبليغات اسلامي رودان برگزار شد از 26 نفر از دختران برتر و فعال شامل 16 نفر از خادمان آيين معنوي اعتكاف و 10 نفر از كساني كه نام آنها از القاب حضرت فاطمه معصومه (س) بود، تجليل شد.
حضرت فاطمه معصومه (س) يكم ماه ذيقعده سال 173 هجري قمري در مدينه منوره ديده به جهان گشود و در خانداني كه سرچشمه علم، تقوا و فضايل اخلاقي بود، پرورش يافت.
نام شريف ايشان فاطمه و مشهورترين لقب آن حضرت، 'معصومه' است. پدر بزرگوارش امام هفتم شيعيان حضرت موسي بن جعفر (ع) و مادر مكرمه اش حضرت نجمه خاتون (س) است .
ديري نپاييد كه در همان سنين كودكي با مصيبت شهادت پدر گراميشان، حضرت امام موسي كاظم (ع) كه در شهر بغداد در حبس هارون بود، مواجه شد و از آن پس تحت مراقبت و تربيت برادر بزرگوارش حضرت علي بن موسي الرضا (ع) قرار گرفت.
در سال 200 هجري قمري در پي اصرار و تهديد مأمون عباسي، سفر تبعيدگونه حضرت امام رضا (ع) به مرو انجام شد و آن حضرت بدون اين كه كسي از بستگان و اهل بيت خود را همراه ببرند، راهي خراسان شدند.
يك سال بعد از هجرت برادر، حضرت معصومه (س) به شوق ديدار برادر و اداي رسالت زينبي و ابلاغ پيام ولايت به همراه عده‌اي از برادران و برادرزادگان به سمت خراسان حركت كرد و در هر شهر و محل مورد استقبال مردم قرار مي گرفت.
آن حضرت همچون عمه بزرگوارشان حضرت زينب (س) پيام مظلوميت و غربت برادر گراميشان را به مردم مؤمن و مسلمان مي‌رساند و مخالفت خود و اهل ‌بيت (ع) با حكومت حيله‌گر بني‌عباس را اظهار مي‌كرد.
حضرت معصومه (س) پس از پشت سر گذاشتن رنج و مصائب بسياري در روز 23 ربيع الاول سال 201 هجري قمري وارد شهر مقدس قم شد و به مدت 17 روز در اين شهر زندگي كرد و در اين مدت همواره مشغول عبادت و راز و نياز با پروردگار يكتا بود.
محل عبادت حضرت فاطمه معصومه (س) در مدرسه سِتّيه به نام «بيت النور» است و هم اكنون محل زيارت ارادتمندان آن بانوي بزرگوار است.ك/4
7196/2094