۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۴۷
کد خبر: 81721726
T T
۰ نفر
پارسال يك هزار و 700 روحاني به مناطق شهري و روستايي استان ايلام اعزام شدند

ايلام - ايرنا - مديركل تبيلغات اسلامي استان ايلام گفت: در يكسال گذشته يك هزار و 700 روحاني براي تبليغ امور ديني و مذهبي به مناطق شهري و روستايي اين استان اعزام شدند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمد فتاحي روز يكشنبه در همايش خادمان فرهنگ ديني آبدانان اظهار كرد: تربيت نيروهاي متخصص ديني، زمينه ساز توليدات فاخر فرهنگي است و نتيجه اين فرايند ظريف و حساس باعث شكل گيري يك جريان جاري و شفاف ديني در جامعه مي شود.
وي دير بازدهي را يكي از شاخصه هاي فعاليت هاي فرهنگي دانست و افزود: تهاجم پيدا و پنهان جبهه استكبار عليه اسلام ناب، زنگ خطري است كه چنانچه براي مهار و توقف آن، زير ساخت هاي عقيدتي را مستحكم نكنيم همه داشته هاي اسلام و آموزه هاي قراني ما را منسوخ و بي اثر مي كند.
فتاحي رونق امور فرهنگ ديني را تضمين كننده توسعه متوازن كشور اعلام كرد و يادآور شد: جريان مضحك و خطرناك ترور و تكفير در جهان اسلام، نتيجه سياست هاي ضدانساني فرهنگ غرب است.
به گفته وي، بايد براي مبارزه با اين سيل بنيانكن و ويرانگر، همه دلسوزان و پاسداران حريم قرآن و ولايت با تكيه بر عقيده و ايمان راسخ قرآني با اين پديده شوم و متعفن مبارزه فرهنگي كنند.
وي پژوهش و پيش دستي، بصيرت و صداقت محوري را از مهمترين مطالبات ديني دانست و اضافه كرد: ترويج افق هاي قرآني، توسعه فرهنگ دين محوري و تعميق معارف اسلامي در جامعه از اساسي ترين رسالت هاي قانوني، سازمان تبليغات اسلامي است.
فتاحي يادآور شد: رشد چشمگير نحله هاي نوظهور و فرق و مذاهب منحرف در استان، جهت و روش فعاليت هاي فرهنگي را متفاوت كرده و رسالت و مسووليت متوليان امور بخصوص نهادهاي فرهنگي را دو چندان كرده است.
در اين آيين همچنين با تقدير از زحمات حجت الاسلام منوچهر رييسي در سمت رييس تبليغات اسلامي آبدانان، حجت الاسلام احمد اسماعيلي بعنوان سرپرست جديد اين نهاد معرفي شد.
7174/