۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۵۸
کد خبر: 81721507
T T
۰ نفر
فاصله گرفتن از سیره اهل بیت(ع) باعث انحراف از اسلام  شده است

قم- ایرنا- رییس جامعه المصطفی العالمیه گفت: فاصله گرفتن از سیره اهل بیت(ع) باعث انحراف از اسلام پیامبر اكرم(ص) و ظلم در جهان اسلام شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی روز یكشنبه در همایش بین المللی امام رضا(ع)، اسوه حیات طیبه، با اشاره به مشكلات جهان اسلام و انحراف از اسلام واقعی، افزود: امروز نیازمند بازگشت به الگو و ایده امام رضا(ع) هستیم و حل مشكلات عالم اسلام از دست این افراط ها، تكفیرها، دشنام ها و پرخاشگری ها این است كه به این سنت پاك برگردیم.
وی تاكید كرد: بازگشت به اسلام ناب، همبستگی اسلامی را محكم می كند و ما از اینكه امت اسلام به اسلام برگردد، استقبال می كنیم.
وی با تاكید بر اینكه ایران و انقلاب اسلامی پرچمدار بازگشت به اسلام و اندیشه اسلامی است، افزود: از اینكه همه مسلمانان و مذاهب اسلامی به اسلام و سنت پاك رسول خدا(ص) بازگردند، استقبال می كنیم و هرگز به دنبال این نیستیم كه مذهبی را به مذاهب دیگر تحمیل نماییم .
اعرافی با بیان اینكه عرضه آزاد اندیشه ناب را دنبال می كنیم، تصریح كرد: نباید این بازگشت، بازگشت به اندیشه انحرافی اسلامی و خلافت ناصحیح اسلامی باشد كه از دل آن داعش بیرون آید.
وی تاكید كرد: بازگشت به اندیشه اسلامی را می خواهیم كه از آن تمدن اسلامی، وحدت اسلامی، همدلی و همبستگی اسلامی، الگوی جدید اخلاقی و معنوی، حكومت و نظام اسلامی بیرون آید و این همان اصولی است كه اهل بیت(ع) به ما آموخته اند و گفتمان انقلاب اسلامی هم آن را دنبال می كند.
وی ادامه داد: بازگشت به اسلام حقیقی باید بازگشتی باشد تا از درون آن نظام اسلامی كه برای مردم احترام قائل باشد، افكار و آراء عمومی را ارزش بداند و پرخاشگری و تكفیر را جزو اصول خود نداند، بیرون آید.
امام جمعه موقت قم با تاكید بر ارائه فرهنگ رضوی توسط طلاب و نهادهای گوناگون به ویژه خیل عظیم طلاب المصطفی در سرتاسر جهان، گفت: المصطفی رسالت بزرگی دارد تا عقاید ناب و الگوهای جذاب اسلامی را به دنیا منتقل كند.
اعرافی در ادامه ضمن تبریك فرارسیدن دهه كرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، به تبیین اندیشه ها و وقایع دوران امامت هشتمین امام پرداخت و این دوران را متمایز از دیگر دوران اسلام عنوان كرد.
وی رویارویی مامون و امام رضا(ع) و در واقع دستگاه خلافت انحرافی و امامت الهی را دو راهبرد بسیار پیچیده در عصر امام هشتم بیان كرد و افزود: امام رضا(ع) این تهدید را به فرصت تبدیل كرد و توانست این جریان فكری و اندیشه ناب الهی را به بیرون از سرزمین مدینه انتشار دهد.
همایش بین المللی امام رضا(ع)، اسوه حیات طیبه با حضور مسوولان جامعه المصطفی العالمیه و موسسه بنت الهدی در این موسسه برگزار شد.
این همایش در سه موضوع حیات علمی امام رضا(ع)، حیات اخلاقی و تربیتی امام رضا(ع) و حیات اجتماعی و سیاسی امام رضا(ع) فراخوان مقاله و پایان نامه شده بود كه در نهایت 195 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و سه نفر حائز رتبه های برتر و 12 نفر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.ك/3
/2085/ 6133/ 1596
۰ نفر