۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۴
کد خبر: 81721061
T T
۰ نفر
جشنواره فرهنگي ورزشي ارمغان تندرستي در لرستان بكار خود پايان داد

خرم آباد - ايرنا - دومين جشنواره فرهنگي، ورزشي و گردشگري ارمغان تندرستي كه در حاشيه درياچه گهر لرستان برگزار شد با تقدير از شركت كنندگان به كار خود پايان داد.

مسئول برگزاري جشنواره ارمغان تندرستي گفت: اين جشنواره در سه بخش مسابقات ورزشي بومي محلي،مسابقه فرهنگي و ادبي دلنوشته و مسابقه پاكسازي محيط زيست با شركت گردشگراني از استانهاي سراسركشور براي اولين بار در لرستان برگزار شد.
فرهاد پاك نيا روز يكشنبه در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا با اشاره به اينكه مسابقات ورزشي با محور ارتقا ورزش هاي همگاني و توجه به ورزشهاي بومي استان برگزار شد ،اظهار داشت : مسابقات ورزشي بومي محلي نيز با اجراي مسابقه طناب كشي آقايان و بانوان و مسابقات دال پلان در رده هاي مختلف سني برگزار شد و از تيم هاي اول تا سوم با اهداي جوايز نفيس و لوح يادبود تقدير به عمل آمد.
پاك نيا با اشاره به اينكه برنامه ويژه فرهنگي، تفريحي با استقبال گسترده گردشگران همراه بود،تصريح كرد :برگه هاي طراحي شده مسابقه فرهنگي هنري دلنوشته با موضوع خاطره سفر،متن ادبي با موضوع جاذبه هاي ديدني گهر ،معرفي 5 اثر از جاذبه هاي استان لرستان يك روز قبل از مسابقات در بين گردشگران توزيع شد .
وي افزود :100 اثر به دبيرخانه جشنواره تحويل داده شده بود كه در پايان به 10 اثر ادبي برگزيده با اهداي جوايز نفيس و لوح يادبود ،تقدير به عمل آمد.
مسئول برگزاري جشنواره با اشاره به اينكه مسابقه پاكسازي محيط زيست با حضور و همكاري صميمانه محيط بانان منطقه درياچه گهر و شركت خدماتي لاله هاي واژگون برگزار شد ،افزود :در بخش مسابقه پاكسازي محيط زيست نيز پلاستيك هاي مخصوص زباله بين افراد شركت كتتده و گردشگران حاضر كه اين مسابقه را همراهي كردند، توزيع شد.
وي اظهار داشت : گردشگران به مدت دو ساعت با شعار محيط پاك ،طبيعت پاك ،انسان پاك به پاكسازي محيط اطراف درياچه،كمپ هاي گردشگري و رودخانه هاي اطراف درياچه گهر پرداختند و زباله ها را به سايت مخصوص جمع آوري زباله انتقال دادند و در پايان به رسم يادبود با اهدائ جوايز و لوح تقدير از گردشگران تقدير به عمل آمد.
وي هدف از برگزاري اين جشنواره را آشتي گردشگران با محيط زيست عنوان كرد و افزود :اجراي اينگونه برنامه ها سبب فرهنگ سازي، توجه وي‍ژه به محيط زيست و آشنايي ديگر اقوام با فرهنگ كهن استان لرستان مي شود.
اين جشنواره 22تا 24مردادماه در استان لرستان و درياچه گهر برگزار شد.
7267/6060