۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۸
کد خبر: 81721007
T T
۰ نفر
نوری المالكی: اعتقادات رسانه های مقاومت ناشی از تعالیم پیامبر اسلام است

تهران- ایرنا- معاون رییس جمهورعراق گفت: اعتقاد رسانه های كشورهای مقاومت نشات گرفته از تعالیم پیامبر اسلام است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، نوری المالكی روز یكشنبه در هشتمین مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی افزود: در جهان كنونی آنچنان كشورهای اسلامی دچار چالش هستند كه نیازمند مقابله با آنها از طریق رسانه ها هستیم.
رییس حزب الدعوه عراق اظهار داشت: مدیون شهدایی هستیم كه در این عرصه گام برداشته و باید پیام رسان راسخی برای آنان باشیم.
وی با بیان اینكه رسانه ها نقش بسیار ارزنده ای در پیام رسانی دارند گفت: كار اعضای مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی بسیار سنگین بوده و باید پیام وحدت بخش عدالت اسلام را به گوش همه جهانیان برسانند.
نوری المالكی ادامه داد: انعكاس جنایات تكفیری ها و تندروی آنان و نیز اقدامات تروریست ها و مقابله جبهه حق با باطل از جمله اقدامات این مجمع به شمار می رود.
وی در ادامه با بیان اینكه امروز با خودی‌ها درگیر هستیم گفت: كسانی كه تلاش می‌كنند تا اراده ملت‌های مسلمان را نابود كنند ولی شما نخبگان و فرهیختگان هنری و رسانه‌ای در مقابل آنها ایستاده‌اید و امت اسلام بر روی شما حساب می‌كنند زیرا كلام صادقانه را منتشر و در نشر فرهنگ صلح تلاش می‌كنید ولی رسانه‌های طرف مقابل فرهنگ تروریسم، تندروی و افراطی‌گری را نشر می‌دهند.
نخست وزیر سابق عراق ادامه داد: به وسیله رسانه‌های اسلامی، می‌توان الگویی را كه پیامبر اكرم(ص) داعیه‌دار آن بود در جهان ترویج كرد.
نوری المالكی با بیان اینكه امت اسلامی نیاز به برگزاری چنین اجلاسیه‌هایی دارد خاطرنشان كرد: امیدواریم طرح‌های عاقلانه‌ای كه توسط فرهیختگان مسلمان ارائه شده همچنان ادامه یابد زیرا عرصه و فضایی جدید به وجود آمده و زمینه‌ای را به وجود می‌آورد كه فرزندان ما و نسل‌های آینده به آن نیاز دارند زیرا مسیر اشتباه گذشته را جبران می‌كند بنابراین باید تلاش كنیم تا بر بار فرهنگی اینگونه برنامه‌ها بیفزاییم.
معاون رئیس جمهورعراق عنوان كرد: باید در راه گسترش گفتمان صلح در جهان اسلام تلاش كنیم، گفتمانی كه متناسب با پیشرفت‌های علمی و فنی امروز و نیازهای حال حاضر باشد كه این امر یكی از مصادیق راه‌‌های دعوت به راه خداست و با كم هزینه‌ترین ابزارها به مسیر خود ادامه می‌دهد.
وی افزود: رسانه‌های غربی از پتانسیل‌های مختلف انسانی و فنی استفاده می‌كنند تا به گسترش افراطی‌گری بپردازد ولی تلاش‌های آنها از بین می‌رود در حالیكه رسانه‌های مسلمان با التزام به اخلاق و دین، در مقابلشان قرار دارند و به موفقیت می‌رسند.
نوری المالكی با بیان اینكه هیچ موضوع سیاسی از پوشش گسترده رسانه‌ای دور نیست گفت: لازم است این نكته بیان شود كه باید با طرح‌های نو و قوی، به اهداف گسترده رسانه‌ای خود دست یابیم.
وی با تاكید بر هماهنگی و انسجام در شناخت اولویت‌ها و نیازها از نظر كمی و كیفی توسط رسانه‌های كشورهای اسلامی خاطرنشان كرد: روبه‌رو شدن با اندیشه‌هایی مانند وهابیت كه نقشه‌های دنیای غرب را پیش می‌برد یكی از اولویت‌های اساسی رسانه‌‌‌ای هستند تا كسانی كه با حقیقت ماجرا آشنا نیستند گمراه نشوند.
وی افزود: هر آنچه حق و عدل و انصاف است باید توسط رسانه‌‌های اسلامی بیان شوند زیرا برخی رسانه‌های مزدور، دكترین صهیونیسم جهانی را تقویت می‌كنند.
نوری المالكی با بیان اینكه رسانه‌های مزدور با زمینه مالی گسترده به گسترش تكفیر و تروریسم می‌پردازند گفت: فاسد كردن اخلاق اسلامی هدف اصلی آنهاست بنابراین مبارزه با این جریان و جهت‌گیری اشتباه آنها اولویت اساسی ما باید باشد البته مسئولیت سختی بر عهده ماست.
نخست وزیر سابق عراق تصریح كرد: امروز بسیاری از كشورها مورد هجمه تكفیر و تروریسم قرار گرفته‌اند كه نمونه بارز آن، سوریه یعنی محور اصلی مقاومت است؛ باید دید چه كسانی سبب شدند تروریست‌ها مورد حمایت قرار گیرند و حتی شورای امنیت به ابزاری برای تخریب اوضاع تبدیل شود.
وی با اشاره به اینكه عراق از خرابی‌های دوره رژیم بعث برخاست تا به سربلندی برسد گفت: با این حال با ایجاد جنگ‌های داخلی، سعی شده است این كشور همچنان عقب بماند؛ همه ما فرزندان اسلام هستیم ولی مكتب وهابیت سعی در ایجاد جنگ میان شیعه و سنی دارد.
نوری المالكی با طرح این سوال كه چه كسی با روش‌های وحشیانه به یمن حمله كرده است عنوان كرد: همچنین باید به این سوال پاسخ داد كه اندیشه‌های تندروی تكفیری را چه كسانی در افغانستان و پاكستان گسترش داده‌اند.
وی افزود: محور مقاومت است كه جلوی پروژه‌های صهیونیستی و تكفیری ایستاده است؛ دشمنان و مزدوران آنها شكست خورده‌اند و بیش از این متحمل شكست خواهند شد كه چه اینكه می‌گفتند دولت سوریه دو ماهه سقوط می‌كند ولی وارد پنجمین سال درگیری‌ها در سوریه شده‌ایم و دولت این كشور پابرجاست و همچنین مردم عراق هم در مقابل تجزیه كشورشان ایستاده‌اند.
وی با بیان اینكه سلاح رسانه‌ها، قلم و اخبار آنهاست گفت: در برنامه‌های تولیدی شبكه‌های اسلامی اعم از خبر، سریال و سرود باید نگاهی زیباشناختی مبتنی بر دین داشت البته لازم نیست فقط برنامه‌های دینی بسازیم بلكه دین را وارد زندگی روزمره كردن، روش اساسی رسانه‌های اسلامی باید باشد.
نورالمالكی اضافه كرد: همچنین از نظر فنی و تكنیكی هم باید شاهد پیشرفت رسانه‌های اسلامی باشیم تا متناسب با گستره جهانی كاربران و مخاطبان، به انتشار اخبار و تولیدات بپردازیم.
معاون رییس جمهوری عراق با تاكید بر افزایش گستره پوشش رسانه‌های اسلامی خاطرنشان كرد: در واقع باید همه انسان‌های كره زمین را تحت پوشش برنامه‌های شبكه‌های اسلامی قرار دهیم و همچنین به زبان‌های مختلف برنامه پخش كنیم.
وی با بیان اینكه اتكا به بودجه‌های دولتی نباید در دستور كار باشد گفت: سرمایه‌داران متعددی در جوامع اسلامی زندگی می‌كنند كه می‌توان بخشی از بودجه رسانه‌های اسلامی را از سوی آنها تامین كرد زیرا این افراد به اهمیت رسانه و نقش آن در گسترش دین خدا آگاهی دارند.
نورالمالكی با اشاره به اینكه استفاده از ظرفیت موسسات هنری و فرهنگی غیر دولتی هم باید مد نظر باشد تصریح كرد: برنامه‌سازان مسلمان می‌توانند از جهات مختلف فنی و هنری به بالاترین مدارج دست یابند و محصولات فرهنگی و رسانه‌ای خود را به جهانیان عرضه كنند.
وی ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران در برپایی این اجلاس و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: این امر نشان‌دهنده عمق نگاه استراتژیك ایران است كه برآمده از تفكرات رهبر جمهوری اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است.
فراهنگ**9187**9157 ** 1569

سرخط اخبار فرهنگ