۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰
کد خبر: 81720952
T T
۰ نفر
السلام عليك يا فاطمه معصومه(س)

زاهدان- ايرنا- سالروز ولادت حضرت معصومه (س) كه در ايران اسلامي روز دختر ناميده شده است دل آدم را به زيارت بارگاه ايشان هوايي مي كند.

به گزارش ايرنا، دل آدم كه مي گيرد فرقي نمي كند چرا و چگونه، يك سر پناه مي خواهي كه آرام در گوشه اي نشسته و در تنهايي خود گره دل بگشايي براي يكي كه تو را مي فهمد.
خوشا به حال مردم مشهد و قم، خوشا به سعادتشان كه حرم امام هشتم حضرت علي بن موسي الرضا (ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه (س) براي آنان مامني امن است كه هر گاه دلشان مي گيرد تنها با نگاهي به گنبد و بارگاه آن بزرگواران غبار از دل مي زدايند.
وقتي دل بر آستانش بسپاري اشك بخودي خود بر گونه ها سرازير مي شود، وقتي در صحن آن بارگاه ملكوتي قدم مي نهي گويي وارد دروازه اي از بهشت شده اي چنان دل آرام مي گيرد كه از خود بيخودت مي كند.
اين چه عطريست كه خداوند به اين خاندان با عظمت ارزاني داشته كه با استشمام آن كافر بنده مي شود و آن مست از راه كج، راه مسجد در پيش مي گيرد.
حضرت فاطمه كبري (س) ملقب به معصومه، دختر امام موسي بن جعفر (هفتمين امام شيعه) و نجمه خاتون است، ايشان از شخصيت‌ هاي مورد احترام شيعيان دلداده است و آرامگاه اين بزرگوار در شهر قم در ايران واقع شده، و خوشا به حال قم از اين افتخار و دو صد بيشتر به آن دليل كه جمكران را به عنوان موطن نوه اين بزرگوار در قلب خود جاي داده است.
حضرت معصومه(س) در روز اول ذيقعده سال ١٧٣ هجري قمري در مدينه چشم به جهان گشودند كه امسال مصادف است با 25 مرداد.
امروز بر تو مبارك باشد زادروزت اي خواهر ضامن آن آهوي رميده از دست صياد، اي آنكه يك ملت به بارگاه تو دلداده و چشم اميد از تو و برادر بزرگوارت دارند.
اين اتفاق مبارك بهانه اي شد تا در ايران جايگاه زن را ارج نهاده و به ياد آن بانوي عزيز اين روز، روز دختر ناميده شود. دين مبين اسلام از آغاز به مقام زن و دختر نگاهي ويژه داشته است، در حالي كه قبل از اسلام اعراب دختران خود را زنده به گور مي كردند.
آنچه در ايران اسلامي مشهود است برابري مرد و زن و آزادي آنان در تمام عرصه هاست و چنين روزهايي گواهي بر اين ادعاست كه در ايران جامعه زنان و دختران ارزش بالايي دارند.
گاه از خودم مي پرسم، اي بانوي بزرگوار مدينه كجا و اينجا كجا، برادر غريبت كجاي دنيا و تو خواهر منتظر برادر كجا؟
حضرت معصومه (س) يك سال بعد از هجرت تبعيد گونه حضرت رضا (س) به مرو، در سال 201 هجري قمري، به شوق ديدار برادر و اداي رسالت زينبي و پيام ولايت، به همراه تعدادي از برادران و برادرزادگان به طرف خراسان حركت كردند و در هر شهر و آبادي نيز مورد استقبال مردم قرار مي گرفتند.
درشهر ساوه عده اي از مخالفان اهل بيت با پشتيباني ماموران حكومت، راه كاروان آن بزرگوار را گرفته و با همراهان حضرت وارد جنگ شدند، در اين جنگ تقريبا همه مردان كاروان به شهادت رسيدند، حتي بنابر نقلي حضرت معصومه(س) را نيز مسموم كردند.
حضرت معصومه(س) پس از 17 روز اقامت در قم سر انجام در روز دهم ربيع الثاني و بنا بر قولي دوازدهم ربيع الثاني سال ٢٠١ هجري پيش از آن كه ديدگان مباركش به ديدار برادر روشن شود، در ديار غربت و با اندوه فراوان ديده از جهان فرو بستند.
مردم قم با تجليل فراوان پيكر پاكشان را به سوي محل فعلي كه در آن روز بيرون شهر و به نام «باغ بابلان» معروف بود تشييع كردند.
پس از گذشت سال ها مرقد اين بزرگوار به زيارتگاه حاجات تبديل شده است و عاشقان امامت و ولايت و دلدادگان خاندان نبوت (ص) وقتي از گوشه گوشه جهان قدم بر قم مي گذارند گنبد چشم نواز آن بانوي بزرگوار آرامش بخش دلهاشان مي شود.
دختران ميهن من الگويي دارند همچون فاطمه زهرا(س) و حضرت معصومه(س)، روز دختر مبارك باد.
7311 / 6081