۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۵۸
کد خبر: 81717377
T T
۰ نفر
گرگورهای صیادی از بخش های مرجانی جزایر خارگ وخارگو بوشهر جمع آوری شد

بوشهر - ایرنا - روابط عمومی اداره كل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اعلام كرد: محیط بانان اداره محیط زیست جزایر خارگ و خارگو گرگورهای رهاشده توسط صیادان در بخش هایی از سواحل مرجانی این جزایر را جمع آوری كردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از این روابط عمومی ، با توجه به این كه سواحل جزایر خارگ و خارگو مرجانی است صیادان سودجو گرگورهای ماهیگیری خود را در این نواحی می ریزند اما به دلیل این كه در زمان جمع آوری گرگورها روی مرجان ها كشیده باعث خرد شدن و از بین رفتن قسمت عمده ای از مرجان ها می شود.
محیط بانان محیط زیست پناهگاه حیات وحش خارگ و اثر طبیعی ملی خارگو به كمك افراد محلی و دوستداران محیط زیست با غواصی و جستجو در زیر آب و گرگورها را از محیط مرجانی ساحل جمع آوری كردند.
گرگور به قفس های ماهیگیری ساخته شده از سیم به شكل توری گفته می شود؛ كاربرد این گونه ابزار ماهیگیری در كرانه های ایرانی خلیج فارس رواج زیاد دارد.
جزیره خارگ در57 كیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد كه اجتماعات منحصر به فرد مرجان ها و زیستمندان دریایی از ویژگی های طبیعی مهم آن بوده وحیات وحش این جزیره آهو و انواع پرندگان دریایی آبزی و كنار آبزی است.
جزیره خارگو نیز با وسعت 3.5 كیلومتر مربع در شمال جزیره خارگ واقع شده و به دلیل وجود سواحل شنی و ماسه ای و آبسنگ های مرجانی جاذبه های اكوتوریستی بسیار منحصر به فردی دارد.
این جزیره غیر مسكونی بوده و انواع پرندگان مهاجر، ‌دلفین ها و لاك پشت های دریایی از جمله حیات وحش این اثر طبیعی ملی محسوب می شوند.
ك/1
6043