۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۱۱
کد خبر: 81716856
T T
۰ نفر
معاون استاندار آذربايجان شرقي: دفاع مقدس سرمايه ملي ايرانيان است

تبريز- ايرنا - معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان شرقي با تاكيد بر اهتمام ويژه دستگاه هاي اجرايي براي گراميداشت هفته دفاع مقدس، گفت: دوران غرورانگيز دفاع مقدس سرمايه ملي ايرانيان است و بايد در شان خود گرامي داشته شود.

سعيد شبستري خياباني چهارشنبه در جلسه ستاد گراميداشت هفته دفاع مقدس در استان، افزود : حفظ آثار و ارزش هاي والاي اين دوران بايد جزو اولويت هاي اصلي تمامي دستگاه ها و نهادهاي اداري قرار بگيرد زيرا كه زنده نگه داشتن و پرداختن به موضوع دفاع مقدس در حقيقت تلاش براي حفظ انقلاب و نظام است.
وي با بيان اينكه در طول تاريخ بعد از اسلام دفاع مقدس در ايران اسلامي به جهت فداكاري ها و ايثارگري هاي فرزندان اين مرز و بوم همتائي ندارد، اظهار كرد : بر اثر همين رشادت هاي رزمندگان اسلامي و همچنين تحمل و ايستادگي مردم ولايت مدار و با بصيرت ايران بود كه امروز نظام اسلامي در عرصه هاي مختلف سياسي، اجتماعي، علمي و فناوري در جهان حرف هاي زيادي براي گفتن دارد.
شبستري خياباني ، حفظ انقلاب، تبعيت و اطاعات از مقام رهبري و خدمت به مردم را از توصيه هاي اكيد شهداي دوران دفاع مقدس بيان كرد و افزود : امروز وظيفه تمامي مسئولان است كه در راستاي تحقق اين سه توصيه مهم شهدا گام بردارند.
وي ، تبيين و تشريح دستاوردها و ارزش هاي دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان و جديد جامعه را از جمله مهمترين وظايف نهادهاي فرهنگي و مسئول در زمينه دفاع مقدس و همچنين پيشكسوتان اين عرصه دانست و يادآور شد : دفاع مقدس در عرصه هاي مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي و عقيدتي براي ايران اسلامي به همراه داشت كه تبيين اين دستاوردها بايد جزو اولويت هاي مهم در هفته گراميداشت دفاع مقدس باشد.
شبستري خياباني ادامه داد : نبايد صحنه هاي فرهنگي جامعه توسط مسئولان خالي بماند زيرا كه خالي ماندن اين عرصه هاي موجب نفوذ بيگانگان شده و مانع از رشد معنوي جوانان مي شود كه در اين ميان پرداختن به موضوع دفاع مقدس مي تواند بسياري از خلاء هاي فرهنگي و اجتماعي كشور را پر كند.
وي، حفظ روحيه بسيجي را از اهداف مهم گراميداشت دفاع مقدس بيان كرد و گفت : بايد توجه داشت كه حفظ اين روحيه عامل بسياري از موفقيت هاي نظام در طول 35 سال گذشته بوده است.
معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينكه تمامي دستگاه هاي اجراي موظف به همراهي ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان هستند، گفت : اين نه يك وظيفه اداري بلكه بايد به عنوان وظيفه و رسالتي ديني، انقلابي و ميهني به شمار آيد و همه با دل و جان براي اجراي برنامه هاي اين هفته كوشا باشند.
به گزارش ايرنا، دبير ستاد گراميداشت هفته دفاع مقدس در آذربايجان شرقي نيز در اين نشست با ارايه گزارشي از فعاليت هاي كميته هاي 16 گانه، گفت : با هماهنگي هاي انجام شده با ادارات، نهادها و نيروهاي مسلح مستقر در استان برنامه هاي متنوع و مختلفي براي گراميداشت اين هفته پيش بيني شده است.
سردار عزت الله جعفري افزود : كميته هاي رژه و سان، نمايشگاه، قرآن، مساجد و روحانيت، ورزش و جوانان، اطلاع رساني، فرهنگي و هنري، دانش آموزي و فرهنگيان، روستائي و عشاير، فضاسازي و تبليغات محيطي، كارگري، ايثارگران، اصناف و بازار، كودككان و نوجوانان و دانشگاهيان و امنيت از چند هفته قبل فعال شده و برنامه هاي خود را به ستاد ارايه كرده اند.
3038/ 1495