۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۳
کد خبر: 81716555
T T
۰ نفر
نیروی انسانی شهرداری ها سه تا پنج برابر حد نیاز است

خرم آباد - ایرنا - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور گفت: نیروی انسانی شهرداری های كشور سه تا پنج برابر حد نیاز است.

هوشنگ خندان دل روز چهارشنبه در جریان بازدید از برخی طرح های عمرانی لرستان در جمع خبرنگاران افزود:این تعداد نیروی انسانی متراكم شده شهرداری ها را از پرداختن به امور خدماتی و عمرانی بازداشته و متوجه تامین هزینه های جاری كرده است.
وی نیروی مازاد شهرداری ها را تهدید مهمی برای مدیریت شهری دانست و تصریح كرد: باید بیش از اینكه به فكر وابستگی درآمد شهری به دولت باشیم باید به فكر ایجاد طرح های درآمد زا و رونق اقتصادی بود تا درآمد شهرداری ها بدون وابستگی به دولت افزایش یابد.
وی همچنین در مورد ارائه تجهیزات و تامین قیر شهرداری ها اظهار داشت: سال گذشته اعتبارات مطلوبی برای تامین تجهیزات و ماشین آلات و بهبود معابر به شهرداری ها اختصاص یافت.
خندان دل گفت: سال گذشته شهرداری های تا 50 هزار نفر جمعیت مشمول این طرح بودند كه امسال این طرح برای شهرداری های تا 100 هزار نفر جمعیت اجرا خواهد شد.
وی تصریح كرد: این یك طرح دائمی و ماندگار است كه تاثیر مهمی در كند شدن آهنگ مهاجرت از شهرهای كوچك و متوسط به شهرهای بزرگ می شود.
وی افزود: برای رفع مشكلات مدیریت شهری طی دو سال اخیر لوایحی آماده شده كه هر یك از این لوایح برای رفع یك مشكل خاص تنظیم شده است.
خندان دل گفت: لایحه ای از طرف دولت در خصوص تراكم بیش از حد نیروی انسای شهرداری ها به مجلس ارائه شده كه در صحن علنی با ابهاماتی مواجه شده و به كمیسیون مربوطه ارجاع داده شده است.
وی در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر تعدیل نیروهای شهرداری ها در این طرح گفت: نیروها تعدیل نمی شوند بلكه به صورت منطقی ساماندهی خواهند شد.

***شرایط مطلوبی برای خیز اقتصادی در لرستان ایجاد شده است
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور با اشاره به طرح های در دست اجرا در لرستان گفت: طی دو سال اخیر شرایط مطلوبی برای خیز اقتصادی در لرستان ایجاد شده است.
خندان دل ادامه داد: فرودگاه خرم آباد، راه آهن ، مجتمع تجاری مسكونی برج های دوقلو كیو و اقدامات جذب سرمایه گذاران در استان لرستان قابل قبول است.
بازدید از طرح های عمرانی شهرهای دورود و بروجرد و شركت در همایش شهرداران استان از برنامه های سفر یكروزه خندان دل به لرستان است.
7269/6001