۲۰ مرداد ۱۳۹۴، ۲۳:۴۷
کد خبر: 81716186
T T
۰ نفر

حماس: روابط ما با ایران به قوت خود باقی است

۲۰ مرداد ۱۳۹۴، ۲۳:۴۷
کد خبر: 81716186
حماس: روابط ما با ایران به قوت خود باقی است

تهران - ایرنا - جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاكید كرد كه روابطش با جمهوری اسلامی ایران به قوت خود باقی است و امیدوار است روابط این جنبش با ایران و دیگر كشورهای اسلامی و عربی در آینده نزدیك گسترش یابد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل رضوان از رهبران حماس روز سه شنبه در گفت وگو با مركز اطلاع رسانی فلسطین با اشاره به ادامه روابط حماس با ایران گفت كه تمامی تلاش این جنبش تقویت روابط با تمامی طرف ها برای خدمت رسانی به مساله فلسطین است.
وی از سوی دیگر خاطرنشان كرد كه آشتی ملی فلسطین به خاطر اقدامات خودسرانه محمود عباس و عدم پایبندی وی به توافقنامه های امضا شده و بندهای آن، به بن بست رسیده است و محاصره غزه نیز همچنان ادامه دارد و تعطیلی عملیات بازسازی این باریكه همانند بمبی ساعتی است كه هر لحظه ممكن است منفجر شود.
اسماعیل رضوان تغییرات صورت گرفته در كابینه دولت وفاق ملی را غیر قانونی خواند و گفت كه عباس با دست زدن به چنین اقدامی در واقع از اجماع ملی فلسطین خارج شد و تمامی توافقنامه های به امضا رسیده در قاهره و غزه را زیر پا گذاشت.
وی به تشدید تجاوزات و جنایت های نظامیان و شهرك نشینان صهیونیست علیه ملت فلسطین و جنایت نوزاد سوزی در نابلس همزمان با افزایش بازداشت های سیاسی در كرانه باختری و همكاری امنیتی بین تشكیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی اشاره كرد و گفت: ما تمامی تجاوزات علیه ملت فلسطین در قدس و كرانه باختری را به دقت زیر نظر داریم و هرگز ملت خویش را تنها نمی گذاریم.
این مقام حماس درباره احتمال بازگشت تشكیلات خودگردان به میز مذاكرات سازش با دشمن صهیونیستی نیز گفت: ما به شدت این تشكیلات را از بازگشت به میز مذاكرات بی نتیجه با دشمن برحذر می داریم و اطلاع پیدا كرده ایم كه دیدارهایی مخفیانه ای در این زمینه میان مقامات دوطرف صورت گرفته است كه مساله ای بسیار خطرناك است.
وی افزود: متاسفانه تشكیلات تحت ریاست محمود عباس بازگشت به مذاكرات سازش با صهیونیست ها به طور علنی و یا مخفیانه را در راس اولویت های خود قرار داده است.
وی از سوی دیگر خواستار توقف فوری همكاری امنیتی با دشمن صهیونیستی، آزادی بازداشت شدگان سیاسی، تلاش برای تحقق آشتی ملی و سروسامان دادن به اوضاع داخلی فلسطین بر اساس توافقنامه های قاهره و غزه و بازگشت به اجماع ملی فلسطین و تجدید نظر در تغییرات اخیر در كابینه دولت وفاق ملی شد.
شبد**1480** 1095
۰ نفر