۲۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۲
کد خبر: 81715861
T T
۰ نفر
پيكر مطهر يكي از شهداي غواص در دزفول تشييع و به خاك سپرده شد

دزفول - ايرنا - پيكر مطهر شهيد عبدالامير رمي از شهداي غواص هشت سال دفاع مقدس صبح سه شنبه در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) بر روي دوش مردم شهيد پرور دزفول تشييع و به خاك سپرده شد.

به گزارش ايرنا آيين تشييع پيكر مطهر اين شهيد كه پس از 29 سال به خاك ميهن اسلامي بازگردانده شده پس از طواف به دور ضريح مطهر حضرت محمدابن موسي الكاظم(ع) از سبزقبا تا بهشت علي دزفول بر روي دوش مردم تشييع شد.
اقشار مختلف مردم دزفول در حاليكه در سوگ شهادت امام صادق (ع) اشك ريخته و سوگواري مي كردند تابوت حامل پيكر اين شهيد گلگون كفن را تا مزار شهداي دزفول در بهشت علي حمل كردند.
پيكر مطهر اين شهيد غواص در مزاري كه در سال 1383 به نام وي در كنار ساير همرزمان شهيدش در بهشت علي دزفول آماده شده بود به خاك سپرده شد.
شهيد عبدالامير رمي كه متولد يكم شهريور سال ۱۳۴۶ مي باشد در دي ماه ۱۳۶۵ در ۱۹ سالگي در عمليات كربلاي چهار به درجه رفيع شهادت نائل و پس از ۲۹ سال پيكر مطهر اين شهيد شناسايي و به خاك پاك ميهن اسلامي بازگردانده شد.
در سال ۸۳ شهادت عبدالامير به خانواده وي اطلاع داده شد و يادبودي براي وي در گلزار بهشت علي دزفول ساخته شد.
قبل از خاكسپاري پيكر اين شهيد امام جمعه دزفول و نيز اقشار مختلف مردم بر پيكر وي نماز خواندند.
مردم دزفول از ابتداي انقلاب تاكنون بيش از دو هزار و 600 شهيد تقديم اسلام و انقلاب كرده اند كه از اين تعداد 80 شهيد همچنان جاويدالاثر مي باشند.
مردم دزفول در روز شنبه 17 مرداد نيز ميزبان كاروان 37 شهيد غواص و گمنام دوران دفاع مقدس بودند.
6068 / 1539
۰ نفر