۲۱ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8171394
T T
۰ نفر
ارزیابی العربیه از سفر وزرای خارجه و دفاع آمریکا به روسیه ........................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/07/86 خارجی.سیاسی.روسیه.آمریکا.رایس.العربیه.
شبکه خبری العربیه، سفر وزرای خارجه و دفاع آمریکا به روسیه برای متقاعد کردن رهبران روسیه در همراهی با سیاست های واشنگتن در قبال ایران و طرح استقرار سپر دفاع موشکی اروپا را ناموفق دانست.
العربیه جمعه شب در این باره گفت: دیدار کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا از روسیه نتوانست شکاف موجود بین واشنگتن و مسکو در رابطه با اختلافات مربوط به استقرار سپر ضد موشکی آمریکا در اروپا و دیدگاههای مربوط به پرونده هسته ای ایران را پر کند.
این شبکه خبری افزود: مذاکرات کاندولیزا رایس و رابرت گیتس وزرای خارجه و دفاع آمریکا با رهبری روسیه نتوانست به اهداف مورد نظرخود برسد.
این تلویزیون خاطرنشان کرد: پوتین در دیدار با وزرای خارجه و دفاع آمریکا بر ضرورت اجرای معاهده نابودی موشک های کوتاه برد و میان برد که درسال 1987 امضا شده تاکید کرده و هشدار داده است که عدم تحقق این مهم منجر به خروج روسیه از این معاهده خواهد شد.
به گفته العربیه، این درحالی است که واشنگتن برنامه استفرار سپر موشکی را آغاز کرده است.
العربیه بااشاره به اختلافات دو کشور درباره پرونده هسته ای ایران گفت: مسکو همچنین از اعمال تحریم های یکجانبه علیه ایران انتقاد کرده است.
به گفته العربیه، این درحالی است که رایس ادعا کرده است که توقف غنی سازی اورانیوم ازسوی دولت ایران و پایبندی به خواست جامعه جهانی، برای تعدیل سیاست های آمریکا درقبال ایران کافی است.
صویر/1480/1565 شماره 013 ساعت 09:14 تمام
۰ نفر