۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۲۲:۳۰
کد خبر: 81712819
T T
۰ نفر

نگاهي به زندگينامه نخستين خبرنگار شهيد لرستاني

۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۲۲:۳۰
کد خبر: 81712819
نگاهي به زندگينامه نخستين خبرنگار شهيد لرستاني

خرم آباد - ايرنا - شهيد عليرضا حيدريان جوان مومن و انقلابي لرستان نخستين خبرنگار شهيد لرستاني است كه دوران انقلاب تا جنگ تحميلي همواره نقش موثري در جبهه فرهنگي و همچنين مبارزاتي داشته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، شهيد حيدريان دوم آذر 1339، در شهرستان خرم آباد به دنيا آمد. پدرش مغازه دار بود تا پايان دوره متوسطه درس خواند و ديپلم گرفت.
كارمند نهضت سوادآموزي بود و سال 1360 ازدواج كرد و صاحب يك پسر شد. از سوي بسيج در جبهه حضور يافت.
به گفته خانم حيدريان مادر شهيد عليرضا به همراه شهيد فخرالدين در حزب جمهوري فعال بود و براي نخستين بار شهيد سيد فخرالدين رحيمي دوربين عكاسي را به دستش داد و او را به سمت خبرنگاري تشويق كرد.
عليرضا با شهيد رحيمي در حزب جمهوري فعاليت مي‌كرد و كارهاي خبرنگاري سازمان تبليغات و ارگانها را انجام مي‌داد.
عليرضا همچنين به حزب جمهوري كه مي‌رفت پاي درس‌هاي شهيد بهشتي مي‌نشست و در خرم‌آباد آنچه ياد گرفته بود پياده مي‌كرد.
مادرش در رابطه با نحوه شهادت عليرضا اظهار داشته است: عليرضا تك تيرخورده بود و از پشت سر رد شده بود، او هفت روز كما بود مقام معظم رهبري خواسته بود تيم شوراي پزشكي براي فرستادن عليرضا به خارج از كشور تشكيل جلسه دهد و حتي آقاي رفسنجاني گفته بود هواپيما آماده كرديم براي اعزام عليرضا ولي دكترها گفتند عليرضا نبايد جابه‌جا شود.
به گفته خانم حيدريان، پرستارهاي بيمارستاني كه عليرضا بستري بود از من سؤال مي‌پرسيدند پسر شما چه‌كار كرده كه اين‌همه پيگير احوالش هستند گفتم فقط ميدانم كه در حزب جمهوري فعاليت داشته، تا زماني كه عليرضا شهيد شد نمي‌دانستيم خبرنگار و سرپرست حزب جمهوري بوده است.
سرانجام شهيد حيدريان دوازدهم آذر 1361، در ابوغريب توسط نيروهاي عراقي بر اثر اصابت تركش به ناحيه سر مجروح و بعد از انتقال به بيمارستان تهران بر اثر شدت جراحات به شهادت رسيد. و در زادگاهش به خاك سپرده شد.
7269/6060