۱۹ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8171213
T T
۰ نفر
دیدار مهم نمایندگان حزب الله در مجلس لبنان با رییس جمهوری این کشور .................................................................
بیروت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/07/86 خارجی.سیاسی.لبنان.
"محمد رعد " رییس فراکسیون نمایندگان حزب الله به همراه دیگر نمایندگان این حزب در مجلس لبنان امروز پنجشنبه دیدار مهمی با " امیل لحود " رییس جمهوری این کشور انجام دادند.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ازبیروت ، در این دیدار دو طرف اوضاع سیاسی لبنان در آستانه انتخاب دوازدهمین رییس جمهوری این کشور و وضعیت منطقه را بررسی کردند.
محمد رعد در پایان این دیدار گفت : در این ملاقات پیام شفاهی سید " حسن نصرالله " دبیرکل حزب الله در مورد قدردانی از مواضع لحود در دوره ی ریاست جمهوریش در دفاع از لبنان ، مقاومت اسلامی و وحدت ملی این کشور را به اطلاع وی رساندیم.
رعد هدف از دیدار با لحود را هماهنگی با وی درباره زمان اجرای تدابیر احتمالی که در صورت به موقع انتخاب نشدن رییس جمهوری باید اتخاذ شود اعلام کرد.
وی افزود : مشورت ها برای ایجاد توافق بین سران سیاسی برای انتخاب نامزد مشترک برای ریاست جمهوری ادامه دارد و مخالفان همه تحرکات و تحولات را زیر نظر داشته و هه احتمالات و راه های لازم را مد نظر دارند.
بر اساس قانون اساسی لبنان رییس جمهوری این کشور باید با آرای دوسوم نمایندگان مجلس 128 نفری لبنان و با توافق سران سیاسی آن انتخاب شود.
اگر در مرحله اول رای گیری حضور دوسوم محقق نشد در مرحله بعد اکثریت مطلق ( نصف به علاوه یک آرای نمایندگان ) ملاک انتخاب خواهد بود.
تمامی سران سیاسی لبنان اکنون در انتظار توافق در مورد شخص مورد اتفاق برای انتخاب رییس جمهوری بعدی این کشور در نشست مجلس لبنان در اول آبان هستند و در صورت تحقق نیافتن این توافق ، احتمال تشکیل دو دولت و تغییرات خطرناک سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی در این کشور کوچک خاورمیانه می رود.
"امیل لحود" رییس جمهوری لبنان ، سوم آذرماه سال 1377 ( بیست و چهارم نوامبر سال 1998) به مدت شش سال به عنوان رییس جمهوری لبنان برگزیده شد و مجلس این کشور سوم شهریور ماه سال 1383 وی را به مدت سه سال دیگر در این سمت ابقا کرد.
دوره کنونی ریاست جمهوری لحود سوم آذرماه سالجاری (24 نوامبر سال 2007) به پایان می رسد.
خاورم 2082/265 شماره 169 ساعت 18:12 تمام
۰ نفر