۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۱۸
کد خبر: 81712079
T T
۰ نفر

شهيد شاهيني خبرنگار تكليف مدار

۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۱۸
کد خبر: 81712079
شهيد شاهيني خبرنگار تكليف مدار

بوشهر - ايرنا - شهيد داريوش شاهيني كه از خبرنگاران سازمان صدا و سيما در سانحه هوايي 15 آذر سال 84 به فيض شهادت رسيد، خبرنگاري تكليف مدار بود و در راه رضاي خدا گام برمي داشت.

همسر شهيد شاهيني گفت: اين شهيد انساني با اخلاص كامل و با ايمان بود كه در راه شهدا قدم برمي داشت و هدف و راه و روشش در زندگي الگوگرفته از شهدا بود.
منصوره رضايي در گفت و گو با ايرنا افزود: چون همه راه و روش و گام هايي كه در راه حرفه خبرنگاري برمي داشتند تكليف مدار و در راه رضاي حق بود لايق و شايسته شهادت بودند.
وي با بيان خاطراتي از شهيد شاهيني به روز شهادت وي اشاره كرد و گفت: داريوش شب پيش از شهادت با شور و شوق خاصي از مانور صحبت مي كرد و توضيح مي داد كه مانور به معناي آمادگي پيدا كردن براي دفاع از ايران اسلامي است و هر زمان كه دشمن قصد تجاوز به خاك ما را داشت بايد آماده باشيم.
رضايي ادامه داد: شهيد شاهيني در آن شب اشاره اي به احتمال شهادتش كرد و از ما خواست كه اگر شهيد شد حلالش كنيم و من كه افق ديد او را درك نمي كردم گفتم شهادت شرايط و ملزومات مي خواهد منطقه اي و عملياتي نياز است ولي وي همچنان مصمم مي گفتند حالا اگر اين فيض نصيب من شد، حلالم كنيد.
وي در باره حرفه خبرنگاري شهيد شاهيني بيان كرد: خبرنگاران مانند پل هستند ميان مردم و مسوولان و مي توانند درد مردم و مشكلات مردم را به گوش مسوولان برسانند.
رضايي اضافه كرد: خبرنگاران حقيقت جويي در خبر را مد نظر داشته باشند، هدفشان براي خدا باشد، مصلحت مردم و جامعه را در نظر بگيرند و در راه آن تلاش كنند.
همسر شهيد با تبريك روز خبرنگار به همه خبرنگاران اظهار كرد: از همه اصحاب رسانه و خبرنگاران انتظار داريم راه شهدا را تداوم بخشند و چيزي جز حق و حقيقت ننويسند تا همواره موفق و سربلند باشند.
فرزند شهيد شاهيني كه پس از شهادت پدر به دنيا آمده است گفت: پدر جان هر چند تو را نديده ام ، از صميم قلب دوسنت دارم و افتخار مي كنم كه چنين پدري دارم اما افسوس نمي خورم.
زهرا شاهيني اضافه كرد: افسوس نمي خورم چون افتخار مي كنم چنين پدري دارم كه براي مردم ايران و دين اسلام جان خود را هديه دادند و اكنون در بهشت خدا زندگي مي كنند.
برادر شهيد شاهيني با تبريك روز خبرنگار گفت: يكي از شاخصه هاي مهم كه شهيد شاهيني در عرصه خبرنگاري هميشه مد نظر داشت حفظ امانتداري در عرصه خبر و خبرنگاري بود.
مجيد شاهيني افزود: شهيد شاهيني معتقد بود كه خبر بايد همان طوري كه اتفاق افتاده است به دست مردم برسد و خبرنگار حق ندارد آن را آن طوري كه خودش دوست دارد تغيير دهد و به مردم برساند.
وي بيان كرد: داريوش همواره خبر را چون امانتي در دست خود مي دانست و در حرفه خود هميشه امانتداري را سرلوحه كار قرار مي داد.
شاهيني گفت: اين شهيد عرصه آگاهي بخشي، خودسازي و توجه به تهذيب نفس و اخلاق مداري در عرصه خبر را براي يك خبرنگار در جامعه بسيار مهم و تاثير گذار مي دانست و بر آن تاكيد بسيار داشت.
وي بيان كرد: امسال با توجه به شعار همدلي و همزباني مردم و مسوولان، خبرنگاران نيز بايد همدل و همزبان با مردم در عرصه خبر و خبررساني كوشا باشند.
برادر شهيد شاهيني به بيان خاطره اي از شهيد پرداخت و گفت: بعد از حادثه زلزله بم يكي دو روز امداد رساني به مردم زلزله زده به كندي صورت مي گرفت كه شهيد شاهيني با اطلاع از اين موضوع با تهيه و ساخت يگ گزارش خبري از وضعيت امداد رساني باعث شد كه موج امداد رساني مردم به اين منطقه سرازير شود.
عباس دهقان از دوستان نزديك شهيد شاهيني گفت: شاهيني از پيشكسوتان و نام آوران عرصه خبرنگاري دشتستان بود.
وي گفت: شهيد شاهيني در دوران نوجواني عضو كانون فرهنگي و هنري پايگاه مقاومت بسيج و در آن زمان نوجواني نيز از چهره هاي خوش ذوق و متفكر و اهل قلم بودند.
دهقان بيان كرد: شهيد شاهيني در كارهاي فرهنگي پيشتاز د واهل ذوق و پرجنب و جوش بود.
وي از شاخص هاي مهم شهيد شاهيني را تكليف مداري وي در سن جواني دانست و گفت: شهيد شاهيني از جوانان مبتكر خبر بودند و در اين عرصه زحمات بسياري كشيدند و همواره در هر كاري تكليف و دين خود را به نحو شايسته ادا مي كرد.
دهقان گفت: ارتباط و علاقه ايشان با شهدا بسيار بود و رسيدن به شهادت از آرزوهاي ايشان بود.
به مناسبت گراميداشت روز خبرنگار و اداي احترام به مقام شامخ شهيد رسانه استان بوشهر روز شنبه مزار مطهر شهيد شاهيني در شهر آبپخش توسط خبرنگاران، دوستان و خانواده اين شهيد عرصه خبر غبارروبي و گل افشاني شد.
شهيد داريوش شاهيني متولد 1356 شهرستان دشتستان، مدير گروه واحد مركزي خبر صدا و سيما، دبير گفت وگوي ويژه خبر 22:30 شبكه دوم سيما و تحليل گر سياسي معاونت سياسي صدا و سيما در 15 آذر سال 84 در راه سفر براي پوشش خبري رزمايش عاشقان ولايت با جمعي از خبرنگاران صدا و سيما و ديگر رسانه هاي جمهوري اسلامي ايران در سانحه هوايي به جرگه عاشقان ولايت پيوست. ك/4
7213/6043
۰ نفر