۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۶
کد خبر: 81712046
T T
۰ نفر
امام: اخبار، صادقانه براي مردم بازگو شود

اصفهان - ايرنا - حضرت امام خميني(ره) در ديدار مديران و كاركنان خبرگزاري جمهوري اسلامي در سال 61 گفتند: در جمهوري اسلامي، بايد صادقانه تمامي اخبار و خصوصاً مسائل مربوط به جنگ و نحوه برخورد دولت هاي بزرگ با ملت ايران، براي مردم بازگو شود.

به گزارش ايرنا، پرتال پژوهشي و اطلاع رساني موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (س) به مناسبت 17 مردادسالروزشهادت محمودصارمي خبرنگار ايرنا و روزخبرنگار، گزارش ديدار مديرعامل، مسوولان، خبرنگاران و كاركنان خبرگزاري جمهوري اسلامي در سال 61 با رهبركبيرانقلاب و فرمايشات معظم له را بازنشر داد.
اين رسانه روز شنبه نوشت: صبح روز هفتم مهرماه سال 1361 مسئولان خبرگزاري جمهوري اسلامي به ديدار امام رفتند. در اين ديدار كه كمال خرازي، سرپرست سازمان خبرگزاري و جمعي از سردبيران، معاونان، كاركنان و خبرنگاران اين سازمان حضور داشتند، حضرت امام بر نقش مهم خبرگزاري ها در اطلاع رساني و توجه به راستي و راستگويي در امر پوشش خبر تاكيد نمودند. متن بيانات رهبر كبير انقلاب اسلامي در اين ديدار به شرح زير است:
بسم اللَّه الرحمن الرحيم‏
آنچه در خبرگزاري ‏ها مهم است كيفيت آن است؛ زيرا هر كدام كه به راستي و راستگويي نزديكتر باشند، شوق انسان را به گوش دادن بيشتر مي‏ كنند. در جمهوري اسلامي، بايد صادقانه تمامي اخبار و خصوصاً مسائل مربوط به جنگ و نحوه برخورد دولت هاي بزرگ با ملت ايران، براي مردم بازگو شود.
امروز كارهاي ايران مورد توجه دنيا و خبرگزاري ‏ها و مطبوعات و راديوها و تلويزيون ‏هاست و همه آنها مراقب هستند كه چيزي پيدا نموده و با اضافات و دروغ پردازي‏ ها به جمهوري اسلامي صدمه وارد سازند و با مصاحبه‏ هاي صد در صد دروغ با افراد مغرض يا اظهار نظرهاي بي‏مورد درباره افراد، مي‏ خواهند اذهان مردم را منحرف سازند.
و يكي از چيزهايي كه زياد روي آن تبليغ مي‏ كنند مسئله انقلاب و اسلام است چرا كه مسلّم است اگر اسلام رشد پيدا كند جلوي خائنين را مي‏ گيرد. و اگر ما مي‏ گوييم كه انقلاب بايد صادر بشود، يعني اسلام بايد در همه جا رشد پيدا كند و ما بنا نداريم در جايي دخالت نظامي كنيم.
من اميدوارم خبرگزاري جمهوري اسلامي به واسطه خصوصيتي كه در آن هست، رشد نموده و همه ما و شما در كارها خداوند را ناظر خود ببينيم و به اندازه مسئوليت تبليغ نموده و تلاش هاي دشمنان را خنثي سازيم.
خداوند همه ما و شما را در خدمت به اين مردمي كه هميشه در ظلم و ستم بوده‏اند موفق بدارد. خداوند مجروحان شما را شفا، و شهدا را رحمت فرمايد.
و السلام عليكم و رحمة اللَّه‏
(صحيفه امام، ج‏17، ص: 13)
منبع: پرتال پژوهشي و اطلاع رساني موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (س)
اول**1577 / 2093