۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲
کد خبر: 81711999
T T
۰ نفر
يكصد دانش آموز همداني با اهميت استاندارد آشنا شدند

همدان- ايرنا- كارگاه آموزشي ترويج فرهنگ استاندارد با حضور بيش از صد نفر از دانش آموزان در همدان برگزار شد.

معاون استاندارد سازي و آموزش اداره كل استاندارد استان همدان روز شنبه در اين كارگاه آموزشي گفت: استاندارد زمينه ساز صيانت از حقوق شهروندي است لذا بايد شاخصهاي آن براي همگان تعريف شود.
محمد هاشمي افزود: امروزه نقش استاندارد و اهميت جايگاه آن بر كسي پوشيده نيست به طوري كه استاندارد در تمام ابعاد زندگي مردم نقش اساسي ايفا مي كند.
وي ادامه داد: استاندارد تنها به موضوع كالا و خدمات ختم نمي شود بلكه هميشه در زندگي روزمره جاري است به طوري كه بايد سبك زندگي افراد نيز داراي استاندارد باشد.
وي افزود: توجه به حوزه استاندارد موجب بهداشت بهتر در امر تغذيه، رضايتمندي در خدمات و حتي كاهش تلفات جاده اي مي شود و مي تواند آرامش را در همه ابعاد به زندگي افراد هديه كند.
وي با بيان اينكه استاندارد زبان واحد در دنيا است تصريح كرد: استاندارد را مي توان به خط كش تشبيه كرد چرا كه اندازه گيري با آن در تمام دنيا يكسان است.
وي ادامه داد: استاندارد داراي قانون، قاعده و نظم است و شهروندان هنگام خريد يك كالا بايد به تاريخ توليد، انقضا و نشان استاندارد توجه ويژه داشته باشند.
وي تصريح كرد: هر ساله تعداد زيادي از شهروندان با استفاده از كالاهاي غير استاندارد مانند بخاريهاي گاز سوز غير استاندارد جان خود را از دست مي دهند در حاليكه با رعايت برخي نكات به راحتي مي توان از اين مشكل پيشگيري كرد.

7530/6993