۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰
کد خبر: 81711920
T T
۰ نفر
مهلت یكماهه وزیر بهداشت به سازمان غذا و دارو برای ساماندهی آبهای بطری

تهران- ایرنا- وزیر بهداشت به سازمان غذا و دارو یكماه فرصت داد تا مشخص كند كدام آبهای بطری شده واقعاً آب معدنی هستند و كدام ها نیستند و آیا بطری و بسته بندی آنها برای سلامت انسان مضر هست یا نه.

سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آ‌موزش پزشكی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سلامت ایرنا گفت: با توجه به اطلاعاتی كه در مورد وضعیت نابسامان آبهای بطری شده در كشور به دست آمده است به سازمان غذا و دارو یكماه فرصت دادم تا بعد از بررسی كارشناسی مشخص كنند از بین آبهای بطری شده موجود در بازار، كدامها واقعاً آب معدنی هستند و كدام ها آبهای دیگری هستند كه به نام آب معدنی به مردم عرضه می‌شوند.
وی افزود: در مورد آبهای بطری شده به خصوص آبهای چند منطقه خاص كه اطلاعات آن را داریم مشخص شده كه اطلاعات مندرج بر روی بسته بندی با محتوای آن یكسان نیست و باید با بررسی دقیق كارشناسی جلوی سوء استفاده تولید كنندگان این اقلام گرفته شود.
وزیر بهداشت اضافه كرد:‌ علاوه بر آن خود بطری و در آن نیز ممكن است از موادی ساخته شود كه برای سلامت انسان مضر باشد. در این زمینه كار كارشناسی در وزارت بهداشت انجام شده و اطلاعات اولیه آن موجود است. من نیز از سازمان غذا و دارو خواسته‌ام تا ظرف یكماه آینده گزارش دقیقی در مورد وضعیت بسته بندی و مواد مورد استفاده در این بطری ها نیز ارائه كنند تا بر اساس آن برخوردهای قانونی صورت گیرد.
اجتمام(4) 3063 ** 1418
۰ نفر