۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۲۴
کد خبر: 81711205
T T
۰ نفر
امام جمعه اصفهان: مردم، برای جلوگیری از انحراف باید به خبرگان مراجعه كنند

اصفهان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: دشمنان برای تحقق اهداف خود قصد دارند اعتقاد جوانان و مردم كشورهای مسلمان را منحرف و از بین ببرند از اینرو مردم برای جلوگیری از انحراف باید به متخصصین، خبرگان و علما مراجعه كنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با اشاره به سالگرد فتح اندلس در سال 92 هجری قمری گفت: این سرزمین كه 600 سال در اختیار مسلمانان بود و دشمنان نتوانستند این سرزمین را از طریق حمله نظامی فتح كنند.
وی افزود: اما پس از 600 سال، دشمنان اسلام از طریق رواج فرهنگ ضد اسلامی از جمله ترویج مسكرات و بی بند و باری در این سرزمین توانستند بر آن مسلط شوند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان اظهاركرد: دشمن نیز امروز قصد دارد با ترویج فرهنگ غربی در كشورهای اسلامی، اعتقاد جوانان و ملت های مسلمان را سست و اهداف خود را به پیش ببرد.
وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تشیع گفت: گسترش و احیاء اسلام ناب محمدی (ص) حاصل مجاهدت و انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) است.
آیت الله طباطبایی نژاد بر بزرگداشت این روز در سراسر استان اصفهان تاكید كرد و افزود: امام صادق (ع) در سال 148 هجری قمری در سن 65 سالگی به شهادت رسیدند.
وی با بیان اینكه شناخت شیعه از اسلام و سیره پیامبر اسلام (ص) به بركت تلاش های امام صادق و باقر (ع) است، افزود: اگر تلاش‌های امام صادق (ع) و پدر بزرگوار ایشان امام باقر (ع) نبود نتنها حقیقت قیام عاشورا و احكام صحیح دین مبین اسلام بلكه خط فكری پیامبر (ص) هم به شكل تحریف شده به دست مسلمانان می رسید.
امام جمعه اصفهان بااشاره به اینكه در سالروز شهادت امام صادق (ع) 50 تن از شهدای غواص و خط شكن دوران هشت سال دفاع مقدس در این شهر تشییع و خاكسپاری خواهند شد از مردم شهید پرور اصفهان خواست همچون مردم تهران در استقبال از شهدای غواص حماسه بیافرینند و این صف شكنان دوران دفاع مقدس را با شكوه و در خور شان آنها تشییع كنند.
وی با بیان اینكه عزت، آبرو و سربلندی ایران اسلامی در جهان مدیون فداكاریها، ایثارگریها و رشادتهای شهداست، افزود: با تشییع با شكوه شهدای غواص به دشمنان نظام نشان خواهیم داد كه همچنان پای آرمانهای مقدس اسلام، نظام اسلامی، انقلاب و شهدا ثابت قدم ایستاده ایم.
آیت الله طباطبایی نژاد همچنین با اشاره به 17 مرداد سالگرد شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بدست طالبان افغانستان و روز خبرنگار ، این روز را به خبرنگاران و صاحبان قلم تبریك گفت.
وی با گرامیداشت سالگرد شهادت سردار خلبان حسین لشكری، اظهاركرد: امیر خلبان لشكری باسابقه‌ترین آزاده ایرانی است كه مدت 18 سال در زندانهای عراق اسیر بود.
امام جمعه اصفهان گفت: امیر لشكری سرانجام پس از 16 سال اسارت به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد از آن، به خاك مقدس وطن بازگشت و در سال 88 به شهادت رسید .
وی همچنین با اشاره به 16 مرداد سالروز تشكیل سازمان جهاد دانشگاهی گفت: هدف از تشكیل این سازمان ، آشنایی دانشگاهیان با صنعت و نیاز جامعه است لذا جهاد دانشگاهی باید با شناسایی افراد مستعد و به كارگیری آنها، اقدامات كاربردی برای صنعت و كارآفرینی انجام دهند كه البته جهاد دانشگاهی تاكنون موفق عمل كرده است.
7150/ 2093