۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۲۲:۳۰
کد خبر: 81709601
T T
۰ نفر

فرمانداركرج: رسالت خبرنگاري سنگين و ارزشمند است

۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۲۲:۳۰
کد خبر: 81709601
فرمانداركرج: رسالت خبرنگاري سنگين و ارزشمند است

كرج- ايرنا- معاون استاندارالبرزوفرماندار كرج، رسالت خبرنگاري را سنگين و ارزشمند توصيف كرد وگفت: اصحاب رسانه درعين سختي و دشواري كار با موانع فرهنگي و اجتماعي مواجه هستند.

به گزارش ايرنا، محمدتقي ايراني عصر چهارشنبه در نشست مديران مسوول رسانه ها و خبرنگاران استان البرز افزود: شغل خبرنگاري وكارفرهنگي نياز به تعميق وتفكرخاص دارد و انتظار مي رود در استان پرجمعيت البرزبا نگاه ويژه و حساسيت لازم به اخبار پرداخته شود.
وي با بيان اينكه انعكاس برخي اخبار اجتماعي و فرهنگي نه تنها به رشد فكري و بينش عمومي كمك نمي كند، گفت: سياه نمايي و پرداختن به خبرهاي غيرواقعي به سيماي اجتماعي استان آسيب وارد خواهد كرد.
معاون استاندار البرز بيان داشت: بايد به تبيين ارزش ها و اولويت هاي جامعه پرداخت و از حاشيه نگاري پرهيز كرد.
وي، تبيين معروف ها و ترويج و گسترش افكار درست درجامعه را ازرسالت خبرنگاران دانست وادامه داد: صداقت، ايثارو شهادت و شهامت ازامورمعروف است.
فرمانداركرج افزود: تكريم ارزش هاي انقلابي ، ديني و حماسه هاي شهداي والامقام از مواردي است كه بايد در صدر نگاه ها و فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي قرار گيرد.
وي از خبرنگاران خواست به انعكاس ويژگي هاي خوب و ارزشمند كرج و استان البرز نظير رشادت هاي فرزندان شهيد استان در هشت سال دفاع مقدس بپردازند.
معاون استاندار البرز با ذكر اين نكته كه درجمع خبرنگاران بودن احساس خوبي به همراه دارد، افزود: امانتداري كاري دشوار است در صدر فعاليت هاي اصحاب رسانه قرار دارد.
وي با اشاره به اينكه خبرنگاران مسائل ارزشي جامعه را منعكس مي كنند،خاطرنشان كرد: شرايط خاصي را دركشورداريم و با توجه به انتخابات پيش رو بايد مردم را به حضور گسترده در حماسه سياسي ديگر تشويق كرد.
معاون استاندار البرز با يادآوري موضوع توافق هسته اي ايران و گروه 1+5 اظهار داشت:
دولت تدبير واميد به اذعان دوست و دشمن گام بزرگي برداشت.
وي ادامه داد: مذاكرات هسته اي درچارچوب خطوط قرمز نظام اسلامي و با درايت و هوشمندي مقام معظم رهبري و پشتيباني مردم و حركت مدبرانه تيم هسته اي به نتيجه خوبي رسيد.
فرماندار كرج گفت: توافق هسته اي ايران با گروه 1+5 امروز موجب عصبانيت و ناراحتي دشمنان اسلام از جمله صهيونيست ها و وهابيون شده است.
معاون استاندار البرز اظهار داشت: امروز دست صهونيست ها ، سران وهابي عربستان و ديگر دشمنان اسلام به خون مردم مظلوم فلسطين ، يمن ، سوريه و عراق آلوده است.
وي تاكيد كرد كه توافق هسته اي ايران در واقع شكست بزرگي براي دشمنان منطقه اي جمهوري اسلامي ايران بود.
ايراني به شرايط پسا تحريم در كشور اشاره كرد وگفت: سياست هاي اقتصاد مقاومتي كه رهبري ابلاغ فرمودند بايد سرلوحه امور قرار گيرد .
وي، جذب سرمايه گذار و فناوري روز براي توسعه زير ساخت هاي اقتصادي كشور و استان البرز را مهم ترين اصل پس از رفع تحريم ها دانست.
معاون استاندار البرز تاكيد كرد كه توجه به مقوله هاي علمي و عملي در عرصه اقتصادي و فرهنگي مي تواند گره گشاي مشكلات اقتصادي از جمله رفع مشكل بيكاري باشد.
وي تاكيد كرد كه دولت تدبير و اميد تاكنون وعده هاي خود به خوبي عمل كرده و در پيشبرد امور اقتصادي كشور مصمم است.
فرماندار كرج گفت : به رغم كاهش اعتبارات در دو سال گذشته، مديران استاني و شهرستان كرج به خوبي وظايف محوله را انجام داده و با كمترين بودجه بيشترين خدمات دهي را داشته اند.
وي با اشاره به برگزاري دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري در پايان سال جاري اظهار داشت: تلاش مسوولان بر برگزاري انتخابات سالم و با نشاط معطوف شده است.
ايراني گفت: دراين دوره انتخابات كانديداها بايد از بد اخلاقي و هتاكي پرهيز كنند تا شاهد برگزاري انتخاباتي بانشاط باشيم.
در پايان اين نشست تعدادي ازتشكل هاي رسانه مشكلات خبرنگاران با فرماندار كرج در ميان گذاشتند كه ايراني قول پيگيري اين مشكلات را در اسرع وقت داد.ك/3
7410/ 6155