۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۱۱
کد خبر: 81709482
T T
۰ نفر
تقويت روابط بين استانهاي مرزي هدف مشترك مسوولان ايران و تركيه است

اروميه- ايرنا- سركنسول تركيه در اروميه گفت: تقويت روابط بين استانهاي مرزي هدف مشترك مسوولان ايران و تركيه است و مي توان زمينه تردد روان تر در مبادي ورودي و خروجي دو كشور را فراهم كرد.

مهمت بولوت روز چهارشنبه در ديدار با مديركل حمل و نقل و پايانه هاي آذربايجان غربي افزود: مشكلات اندك حمل و نقلي موجود در مرزهاي ايران و تركيه رفع شدني است.
وي اظهار كرد: مناطق مرزي ايران و تركيه نقش بسيار مهمي در تقويت روابط بين دو كشور دارند كه اميدواريم مشكلات مرزي در آينده با تعامل بيشتر حل شود.
وي آذربايجان غربي را به لحاظ موقعيت جغرافيايي، استان موثر جمهوري اسلامي ايران براي توسعه و گسترش روابط با تركيه عنوان كرد.
عبدالحسين علي اكبري مديركل حمل و نقل و پايانه هاي آذربايجان غربي نيز در اين ديدار اظهار كرد: علاوه بر مسائل كلان كه نياز به همفكري در سطوح ملي از طريق مسوولان رده بالاي كشوري دارد، مي توان با تعامل سازنده مسائل خرد را در نشست هاي مرزي و داخلي حل كرد.
وي ادامه داد: آذربايجان غربي مهمترين استان مرزي ايران به لحاظ ارتباط با كشور تركيه به دليل دارا بودن بيشترين مرزهاي زميني با اين كشور است كه نقش بسيار مهمي در توسعه مراودات دارد.
وي براي توسعه ارتباطات و حل موانع تردد سهل و روان در مبادي ورودي و زميني اعلام آمادگي كرد.
در اين ديدار مقرر شد نشست مرزي بين دو كشور ايران و تركيه در آينده نزديك برگزار شود.
آذربايجان غربي تنها استان مرزي ايران با تركيه است كه 550 كيلومتر مرز مشترك با اين كشور دارد.
8137/2093/1772
۰ نفر