عملیات فلوجه پس از تخلیه غیرنظامیان از منطقه آغاز می شود

بغداد- ایرنا- یك منبع در تشكیلات نیروهای مردمی عراق معروف به 'الحشد الشعبی' اعلام كرد كه عملیات نظامی برای آزادی شهر فلوجه از توابع استان الانبار بعد از تخلیه اهالی این شهر، طی روزهای آینده آغاز می شود.

این منبع كه خواست نامش برده نشود، روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا در بغداد گفت كه عملیات ورود به داخل شهر فلوجه در 60 كیلومتری غرب بغداد، به احتمال قوی در 10 روز آینده شروع خواهد شد.
این منبع ادامه داد كه در حال حاضر عملیات نظامی به خاطر ایجاد گذرگاه های امن برای تخلیه اهالی از فلوجه متوقف شده، اما به محض پایان این امر، عملیات یورش نظامی به داخل فلوجه و در هم شكستن نیروهای گروه تروریستی داعش كه در این شهر پناه گرفته اند، آغاز می شود.
منبع مذكور تصریح كرد كه اهالی فلوجه اكنون از سه گذرگاه امن شامل پل 'بزیبز' در غرب بغداد، مناطق 'الزراره' و النخیب' در كربلا ، در حال خروج از منطقه عملیاتی هستند.
طی دو هفته اخیر اهالی مناطق الرمادی و فلوجه كه در حال ترك منطقه هستند، در سه راهی عامریه فلوجه به جرف النصر، صف های بزرگ و طویلی از خودروها را شكل داده اند و تلاش دارند خود را به مناطق امن تر در استان های بغداد، كربلا و بابل برسانند.
منبع یاد شده در الحشد الشعبی، از ضعف شدید روحیه عناصر داعش در داخل فلوجه خبر داد و گفت: براساس اطلاعاتی كه در اختیار دارد، شرایط روانی نیروهای داعش كاملا بهم ریخته است و درگیری های داخلی بین اعضای این گروه در داخل فلوجه و همچنین در 'الشرقاط' در شمال تكریت در استان صلاح الدین، گواه این امر است.
وی ادامه داد كه این اختلافات كه حتی به درگیری مسلحانه بین آنها نیز كشیده شده، به فرار بسیاری از سركردگان عرب و خارجی داعش، از فلوجه منجر شده است.
این منبع از توضیح درباره محورهای عملیات حمله به داخل فلوجه خودداری كرد، اما یادآورشد كه عملیات به صورت ضربتی بوده و باتوجه به روحیه فروریخته داعشی ها، انتظار می رود عملیات با مقاومت چندانی روبه رو نشود.
خاورم *4*1770**1010