۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۰۱
کد خبر: 81707796
T T
۰ نفر
شوراي هماهنگي تبليغات در بزنگاه هاي تاريخي نظام حضورمؤثر داشته است

تهران – ايرنا- امام جمعه پاكدشت گفت: شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با حضور مؤثر در بزنگاه ها و برهه هاي حساس و تاريخي كشور، پشتيبان نظام بوده و به وظايف خود در ساماندهي حضور مردم در صحنه به خوبي عمل كرده است.

حجت الاسلام حسن لزومي روز سه شنبه در آيين گراميداشت سالروز تشكيل شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در حوزه علميه امام صادق(ع) پاكدشت، افزود: اهداف تشكيل اين شورا به عنوان يكي از رويش ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي و در قالب يك نهاد مقدس به خوبي تبيين و اجرايي شده است.
وي گفت: امام راحل با فرمان تشكيل شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي بستري مناسب جهت ساماندهي حضورمردم در دفاع از ارزش هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي فراهم ساخت و باعث شد تا در بزنگاه هاي تاريخي نظام، اين شورا نقش خود را به خوبي ايفا كند.
به گفته وي ايجاد بستر مناسب جهت تعظيم شعائر و مناسبت‌هاي ملي- مذهبي، تعميق باورها و ارزش‌ها، ترويج فرهنگ انقلابي و افزايش انگيزه مشاركت مردم در برگزاري آيين ها از اهداف اين نهاد است.
لزومي تصريح كرد: اشاعه فرهنگ ديني و انقلابي و تثبيت و تعميق آن در بين اقشار مختلف جامعه از طريق برگزاري آيين ها و استفاده بهينه از ظرفيت‌‍‌هاي ملي آن و زنده نگه ‌داشتن و گراميداشت مناسبت‌هاي انقلاب اسلامي به منظور تجديد ميثاق با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي ازديگر اهداف شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي است.
امام جمعه پاكدشت گفت: نهاد شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي مورد توجه مقام معظم رهبري نيز قرار داشته و سخنان و بيانات ايشان طي سال هاي اخير درباره عملكرد اين نهاد نشان دهنده درستي حركت شوراي هماهنگي است.
وي با اشاره به نقش سازنده شوراي هماهنگي تبيلغات اسلامي درخنثي كردن توطئه هاي دشمنان قسم خورده نظام گفت: اوج عملكرد اين شورا درسال 88 بود كه با بسيج امكانات و فراخوان مردم، حماسه عظيم 9دي را با بصيرت و هوشياري مردم رقم زد.
لزومي افزود: مسوولان شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي درطول سال هاي اخير با استفاده از تمام ظرفيت و توان خود در بسيج امكانات و به صحنه آوردن مردم در مناسبت هاي ملي و انقلابي، حمايت مردم را از نظام مقدس جمهوري اسلامي به درستي ساماندهي كرده است.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در 12مرداد سال 59 به فرمان حضرت امام خميني (ره) تشكيل شد.
تهرام/7254//1871