۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۳۳
کد خبر: 81707677
T T
۰ نفر
طرح تحول نظام سلامت از نكات برجسته دولت تدبير و اميد است

بوشهر- ايرنا- فرماندار دشتستان گفت: رضايت بسيار بالايي از طرح تحول نظام سلامت در جامعه وجود دارد و اين طرح از نكات قوت دولت تدبير و اميد است.

به گزارش ايرنا، ارسلان زارع سه شنبه در نشست هم‌انديشي با پزشكان متخصص شهرستان دشتستان افزود: دولت يازدهم با تمام مشكلات اقتصادي كه پيش‌رو داشت طرح تحول نظام سلامت را مبناي كارهاي خود قرار داد و اجرا كرد.
وي همچنين اظهارداشت: در درمانگاه تخصصي 17شهريور و بيمارستان شهيد گنجي برازجان كارهاي ارزشمند و خدمات شايسته‌اي به مردم ارايه شده است و در خدمات‌رساني به مردم كوتاهي رخ نداده است.
وي يادآور شد: در ارزيابي‌هاي صورت گرفته از بين سازمان‌هاي دولتي و نهادهاي خدمات رساني‌ در شهرستان، درمانگاه تخصصي 17شهريور و بيمارستان شهيد گنجي برازجان در بين سازمان‌هاي خدمات‌رسان جايگاه خوبي دارند.
زارع بيان داشت: اين حرف به معني اين نيست كه ارايه خدمات در اين مراكز هيچ نقصي ندارد بلكه با وجود تمام چالش ها، كمبودها و مشكلات در اين مراكز كارهاي ارزشمند و خدمات شايسته‌اي به مردم ارايه شده است و در خدمات‌رساني به مردم كوتاهي رخ نداده است.
وي خاطرنشان‌كرد: برگزاري چنين نشست‌هايي بسيار مفيد و ارزشمند است چون از اين طريق كمبودها و نواقصي كه پزشكان در اين طرح مشاهده مي‌كنند به مسوولان دانشگاه و ما منتقل مي‌نمايند و با بازتاب اين مسايل به سياستگذران مي‎توان اين مشكلات را بصورت كشوري رفع كرد.
زارع تصريح‌كرد: برون‌رفت چنين جلسه‌هايي تنها اتخاذ تصميمات مديريتي جزيي نيست بلكه موجب افزايش همدلي‌ها و همزباني‌ها مي شود و در روند ارتقاي امور مفيد و مؤثر است.
فرماندار دشتستان بر ارائه تسهيلات رفاهي و ورزشي پزشكان در جامعه تاكيد كرد و گفت: در صورت تمايل نظام پزشكي مي‌تواند مديريت يكي از فضاهاي ورزشي كه در آينده در شهرستان ساخته مي‌شود را بر عهده بگيرد و حتي آمادگي داريم با در اختيار قرار دادن مناطق درختكاري شده مناطق كوهستاني شهرستان را به شرط حفظ محيط طبيعي و درختان در اختيار دانشگاه قرار دهيم تا اردوگاه تفريحي براي پرسنل دانشگاه ساخته شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي بوشهر نيز گفت : برگزاري چنين نشست‌ها و هم‌انديشي‌هايي كمك شاياني در شناسايي ‌و حل مشكلات مي‌كند و هميشه معاونت درمان با آغوش باز پذيراي نقدهاي منصفانه به همراه راهكار منطقي است.
سيد سجاد اقبالي اضافه‌كرد: براي سرعت بخشيدن به امور و برقراري ارتباط تنگاتنگ با پزشكان پيشنهاد مي‌كنم از بين خود نمايندگاني انتخاب كنيد و با تشكيل كارگروهي در شهرستان با حضور رييس شبكه بهداشت و درمان شهرستان و رييس بيمارستان و بنده مشكلاتتان را پيگيري نماييد.
وي افزود: شهرستان دشتستان پتانسيل بسيار بالايي در درمان مردم منطقه دارد كه با برگزاري چنين جلساتي سعي مي‌كنيم از حداكثر ظرفيت‌هاي موجود استفاده لازم را ببريم تا مردم بتوانند از خدمات با كيفيت‌تر و وسيع‌تري برخوردار شوند.
7213/1656