۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۴
کد خبر: 81707171
T T
۰ نفر

اثری از زنده یاد جلال آل احمد بر صحنه تئاتر

۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۴
کد خبر: 81707171
اثری از زنده یاد جلال آل احمد بر صحنه تئاتر

تهران - ایرنا - رامونا خانقایی نویسنده و كارگردان نمایش آدمك، این اثر نمایشی را بر اساس برداشتی آزاد از داستان بچه مردم زنده یاد جلال آل احمد در حالی به صحنه می برد كه مخاطبان می توانند آینده كاراكترهای این داستان را در صحنه ببینند.

رامونا خانقایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار تئاتر ایرنا با بیان آنكه خلق این اثر نمایشی برداشتی آزاد از داستان كوتاه بچه مردم جلال آل احمد صورت گرفته است گفت: در این نمایش تلاش شده تا مخاطبان آینده شخصیت های داستان بچه مردم را نیز برخلاف داستان در صحنه نمایشی ببینید و برای این منظور از تكنیك های فانتزی در اجرا بهره برده ایم.
وی ادامه داد: در حقیقت مخاطب در آنِِ واحد هم شاهد زندگی در زمان حال كاراكتر و هم 30 سال آینده آنها خواهد بود كه این بخش آینده در داستان آل احمد وجود ندارد و در دراماتورژی این اثر نمایشی به آن اضافه شده و با وجود آنكه این نمایش یك اثر عروسكی نیست اما ذهنیت پسربچه داستان در آینده از طریق عروسك به مخاطبان نشان داده می شود.
این كارگردان جوان با بیان آنكه داستان نمایش آدمك روایت كننده تصمیم یك زن در دو راهی انتخاب میان مادر بودن یا همسر بودن است خاطرنشان كرد: بر همین اساس تلاش كردیم تا با روایت دو ذهنیت انتخابی زن، آینده وی را برای مخاطبان تصویر كنیم تا در پایان این مخاطب باشد كه تصمیم بگیرد قهرمان این نمایش در این دو راهی، كدام مسیر را انتخاب كند و از این طریق علاوه بر به كارگیری نیروی تامل مخاطبان، نتیجه و شیوه پایان پذیری داستان را بر عهده آنها قرار داده ایم.
خانقایی همچنین درباره تكنیك های استفاده شده در طراحی صحنه این اثر نمایشی گفت: به دلیل رفت و برگشت های متعدد زمانی در روایت داستان تمام تلاش خود را به كار بسته ایم تا از كاربردی ترین امكانات و وسایل صحنه برای انتقال فضای جغرافیایی اثر استفاده كنیم و كمتر دكور به معنای سنتی آن در صحنه وجود دارد.
نمایش آدمك به نویسندگی و كارگردانی رامونا خانقایی با حضور بازیگرانی چون كامبیز منصف، آوا گنجی، فرنوش مرواری، نسیم بهادری، پریسا رحیمی از 15 مرداد ماه تا دوم شهریور ماه، همه روزه به جز شنبه ها ساعت 18 در تماشاخانه استاد مشایخی به صحنه می رود.
فراهنگ**9266 ** 1569