۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۳۳
کد خبر: 81706353
T T
۰ نفر

يك مسوول فرهنگي: غرب در صدد تحقير مسلمانان است

۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۳۳
کد خبر: 81706353
يك مسوول فرهنگي: غرب در صدد تحقير مسلمانان است

مشهد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در امور دانشجويان ايراني مقيم اروپا گفت: غرب در صدد تحقير مسلمانان است و اين تحقير را با اهداف خاص اعمال مي كند.

حجت الاسلام والمسلمين جواد اژه اي روز دوشنبه در نهمين همايش استادان و دانشجويان ايراني خارج از كشور در مشهد با بيان اينكه يكي از عوامل جذب جوانان به داعش نيز همين تحقير بوده است،افزود: داعشي ها همه مامور سي.آي.اي و موساد نيستند بلكه خيلي از آنها كساني هستند كه چنين تجربه هايي دارند.
وي گفت: اين رفتارهاي تحقير آميز است كه موجب مي شود شخصي كه با هزاران مشكل از يك كشور اروپايي پاسپورت گرفته به داعش بپيوندد و مقابل دوربين پاسپورتش را پاره كند.
نماينده ولي فقيه در امور دانشجويان ايراني مقيم اروپا افزود: از سوي ديگر با حمايت دولت انگلستان شبكه هاي ماهواره اي تاسيس مي شود كه مدام پيام مي دهند 'وقتي مسلمان كاملي هستي كه قمه بزني و به صحابه پيامبر توهين كني.'
وي ادامه داد: دانشجويان ايراني مقيم خارج از كشور بايد هوشيار باشند كه فريب ريش و عمامه سادات و لباس روحانيت اين افراد را نخورند چون اين جريان شبكه ماهواره اي 'مرجعيت' دقيقا توسط استعمار هدايت مي شود و همچنين شبكه ماهواره اي 'وصال' كه به شيعيان حمله مي كند.
حجت الاسلام اژه اي گفت: امروز به موازات اين هجمه نرم و فرهنگي دشمنان اسلام انقلابي به دنبال آن هستند كه ايران نتواند نقش خود را در پيچ تاريخي كه رهبري به آن اشاره كردند انجام دهد و مي خواهند مانع تحول در نقشه جغرافياي سياسي جهان به نفع اسلام ناب و واقعي شوند.
وي افزود: در دو انتخاباتي كه پس از سقوط صدام در عراق برگزار شده عربستان 200 ميليارد دلار هزينه كرده است تا موافقان جمهوري اسلامي قدرت را به دست نگيرند.
نماينده ولي فقيه در امور دانشجويان ايراني مقيم اروپا ادامه داد:
مردم ما بايد به سرزمين، كشور و مديريت كشورشان افتخار كنند كه اينگونه مقابل فشارهاي استكبار تاب آوردند.
وي گفت: از نظر من حرام است كه دانشجويان و استادان ايراني خارج از كشور دعواهاي زرگري انتخابات داخل كشور را به خارج منتقل كنند.
نهاد نمايندگي رهبري در امور دانشجويان ايراني خارج از كشور بر اساس دستور رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي در تاريخ 7/4/85 براي تحقق اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي در حوزه دانشجويان و استادان ايراني خارج از كشور تاسيس شد.
برخي از اهداف تشكيل اين نهاد، توسعه و تعميق آگاهيها و علائق اسلامي دانشجويان و تبيين ارزشهاي اسلامي، ايجاد و گسترش فضاي معنوي و اسلامي در بين دانشجويان و رشد فضائل اخلاقي، افزايش دانش و بينش سياسي در ميان دانشجويان، حمايت و هدايت فكري تشكلهاي اسلامي دانشجويي، پاسخ به شبهات و تقويت باورهاي ديني دانشجويان،فراهم نمودن زمينه هاي ارتباط علمي روحانيون با دانشجويان و افزايش تعلقات ملي و انقلابي دانشجويان است.
نهمين همايش استادان و دانشجويان ايراني خارج از كشور تا پانزدهم مرداد ماه در مشهد ادامه دارد.
1922/1858 /1596
۰ نفر