۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۳۶
کد خبر: 81706121
T T
۰ نفر

ابهام دو ساله در پرونده فروش ساختمان گاندی

۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۳۶
کد خبر: 81706121
ابهام دو ساله در پرونده فروش ساختمان گاندی

تهران - ایرنا - سرنوشت پرونده فروش ساختمان گاندی، پنج سال پس از فروش و حدود دو سال پس از مطرح شدن در رسانه ها، هنوز مبهم و نامعلوم است.

به گزارش ایرنا، محمود خسروی‌وفا نایب رئیس پیشین كمیته ملی المپیك 9 آذر 92 با برگزاری یك نشست خبری از فروش غیر قانونی ساختمان شماره دوی كمیته ملی المپیك معروف به ساختمان گاندی خبر داد و مدعی شد در این اقدام افراد زیادی دست داشته اند كه همگی از دوستان محمد علی آبادی رئیس وقت كمیته ملی المپیك هستند.
وی مدعی شد این ساختمان با كارشناسی جعلی زیر قیمت واقعی به فروش رسیده و امضای خودش، علی كفاشیان، رباب شهریان، محمود مشحون و سید مهدی هاشمی پنج عضو هیات اجرایی كمیته نیز زیر اسناد و مدارك مربوط به آن جعل شده است.
علی آبادی سه روز بعد و در یك نشست خبری دیگر، تمام اظهارات خسروی وفا را تكذیب كرد و با ارائه برخی اسناد و مدارك برای تشریح روند فروش ساختمان گاندی، اعلام كرد كه تمام مراحل فرو این ساختمان قانونی بوده است.
این مسائل در حالی مطرح شد كه دو سال از فروش ساختمان كمیته ملی المپیك می گذشت. ساختمان گاندی در سال 1389 به شركت تعاونی قائمین اقتصاد فروخته شده بود. شركتی كه خسروی وفا مدعی شده بود صوری و متعلق به یكی از دوستان علی آبادی است.
با برگزاری این دو نشست خبری و داغ شدن بحث در رسانه ها، اعضای هیات اجرایی كمیته ملی المپیك در دو نشست فوق العاده كه 16 و 18 آذر 92 برگزار شد، پرونده فروش ساختمان گاندی را بررسی كردند.
این پرونده و اسناد و مدارك فروش ساختمان به كمیسیون حقوقی كمیته ارجاع شد و نادر شكری رئیس این كمیسیون نیز برای بررسی دقیق و كامل آن، دو نشست جداگانه با خسروی وفا و علی آبادی برگزار كرد اما با وجود یك ماه بررسی پرونده در این كمیسیون و برگزاری انتخابات كمیته در 30 دی 92 و گذشت حدود یك سال و نیم از حضور هیات اجرایی جدید، رسانه ها هنوز از نظر این كمیسیون با خبر نشده اند.
البته پیش از برگزاری انتخابات، سازمان بازرسی كل كشور هم به پرونده ورود كرد اما همچنان نظر این سازمان نیز درباره فروش ساختمان گاندی مشخص نیست.
امروز (دوشنبه) خسروی وفا در نشست خبری جشنواره مهر رضوی یك بار دیگر نام ساختمان گاندی را بر سر زبان انداخت. وی كه می گفت نمی خواهد در نشست خبری جشنواره مهر، از بی مهری ها حرف بزند وعده داد یك ماه دیگر و در یك نشست خبری توضیحات جدیدی درباره پرونده ارائه خواهد كرد.
خسروی وفا سرنوشت پول مربوط به فروش ساختمان گاندی را دردناك تر و غم انگیزتر از جعل امضا و فروش آن عنوان كرد و گفت كه آماده است با كسانی كه معتقد به قانونی بودن فروش این ساختمان هستند مناظره كند و اگر این افراد بتوانند او را قانع كنند، عذرخواهی خواهد كرد.
خبرنگار ایرنا درباره این موضوع با كیومرث هاشمی رئیس كمیته ملی المپیك تماس گرفت تا از اقدامات هیات اجرایی جدید این نهاد در مورد پرونده فروش ساختمان با خبر شود كه هاشمی در پاسخ گفت: این پرونده حقوقی است و باید آن را مطالعه و سپس درباره آن اظهار نظر كند. پرونده در دادگاه در حال بررسی است اما نمی دانم این بررسی در چه مرحله ای است.
نادر شكری رئیس كمیسیون حقوقی كمیته ملی المپیك نیز در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا كه آیا پرونده فروش ساختمان گاندی به دادگاه ارجاع شده است؟ گفت: هیچ شكایتی علیه كمیته ملی المپیك انجام نشده تا در دادگاه مطرح شود. شاید شخصی علیه شخص دیگر شكایتی كرده باشد كه من از آن اطلاع ندارم.
وی در پاسخ به این سوال كه چرا پس از گذشته مدت طولانی از ارجاع پرونده به كمیسیون حقوقی، هنوز نظر این كمیسیون اعلام نشده است؟ گفت: كمیسیون همان زمان و پیش از برگزاری انتخابات كمیته ملی المپیك نظر خود را اعلام كرده بود كه در حال حاضر حضور ذهن ندارم كه آن را بیان كنم.
شكری در پاسخ به این سوال كه آیا پس از برگزاری انتخابات كمیته ملی المپیك، هیات اجرایی جدید نیز پرونده فروش ساختمان گاندی را بررسی كرده است؟ گفت: قبل از انتخابات كمیته، نظر خود را اعلام كردیم و پس از آن دیگر پرونده به كمیسیون حقوقی ارجاع نشد. فقط یك نهاد نظارتی از كمیسیون استعلام گرفت و ما هم مدارك و مستندات مربوطه را به این نهاد ارجاع كردیم.
ورزشی (5) ** 2024**1379
۰ نفر