۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۵۳
کد خبر: 81698648
T T
۰ نفر
رييس دانشگاه آزاد اسلامي ماهشهر: ايجاد مركز رشد از مهمترين طرح هاي اين دانشگاه است

اهواز - ايرنا - رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد ماهشهر گفت: ايجاد مركز رشد از مهمترين طرح هاي اين دانشگاه است.

به گزارش ايرنا مازيار نوعي سه شنبه در نشست خبري با رسانه هاي گروهي اظهار كرد: با راه اندازي اين مركز، دانش آموختگان دانشگاهي قادر خواهند بود با توجه به نوع رشته، برنامه ها و ايده هاي خود را اقتصادي كنند.

وي با اشاره به اينكه تمركز برنامه هاي دانشگاه در رابطه با اقتصاد دانش بنيان است افزود: انتظار مي رود كه امسال با عنوان سال همدلي و هم زباني تمام اداره ها و سازمان هاي دولتي و عمومي ، دانشگاه را در اجراي طرح ها و برنامه ها ياري كنند.

نوعي از آمادگي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ماهشهر در طرح هاي كنترل ريزگردها، درختكاري و به ويژه كاشت درخت خرما، بسته بندي خرما، توليد بلوك و ورق استالين خبر داد و يادآور شد: بيشتر اين طرح ها حمايت ديگر ادار هاي دولتي را مي طلبد.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد ماهشهر تصريح كرد: با توجه به توافقات به عمل آمده، با شركت راه آوران پتروشيمي، افراد شاغل در صنايع پتروشيمي ماهشهر با داشتن مدرك تحصيلي ديپلم قادر خواهند بود در دانشگاه آزاد اين شهرستان، با توجه به نوع شغل و رشته كاري خود آموزش هاي لازم و فني بيشتري در رابطه با كار خود كسب نمايند.

وي خاطرنشان كرد: دانشگاه آزاد اسلامي واحد ماهشهر درخواست افزايش تعداد رشته ها را در رابطه با كشتي سازي، مهندسي ناوبري، مديريت بازرگاني و مديريت گمرك با مقام هاي ارشد اين دانشگاه داشته است و با داشتن كادر علمي مجرب و حمايت ديگر نهادها و سازمان ها قادر خواهد بود كه به اين امر دست يابد.

نوعي همچنين از خريد يك قطعه زمين 21 هكتاري به منظور انجام پژوهش ها و طرح ها و برنامه هاي اجرايي خود خبر داد و ادامه داد: با تجهيز و ساخت اين زمين، بسياري از طرح هاي اقتصادي دانش بنياني انجام مي شود.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد ماهشهر همچنين از برگزاري همايش ملي تحقيقات نوين در شيمي، مهندسي شيمي و نفت در 14 آبان ماه 1394 و همايش ملي برق در آبان و آذر 1394 خبر داد.

وي در تشريح فعاليت هاي صندوق رفاه دانشجويي واحد ماهشهر در سه ماه سال 1394 گفت: با تلاش هاي انجام شده، همه متقاضيان وام هاي شهريه و ازدواج دانشجويي از اين صندوق بهره مند شده اند و در اين راستا از صندوق رفاه دانشجويي مبلغ چهار ميليارد و 600 ميليون ريال تسهيلات دانشجويي پرداخت شده است.

نوعي خاطرنشان كرد: هم اكنون دانشگاه آزاد اسلامي واحد ماهشهر با هشت هزار دانشجو و بيش از 75 رشته تحصيلي از نظر رتبه علمي در استان از دانشگاههاي ممتاز بوده و داراي رتبه علمي با عنوان اسكوپوس 14 (scopus 14) مي باشد.

3004/6065