۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۳۴
کد خبر: 81698613
T T
۰ نفر
حمل كالاهای اساسی با ریل 66 درصد افزایش یافت

تهران - ایرنا - مدیرعامل شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: حمل كالاهای اساسی بوسیله حمل و نقل ریلی در پایان سال گذشته 66 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن پورسیدآقایی با تشریح اولویت ها و مزیت های نسبی و آثار اقتصادی حمل و نقل ریلی در كشور در خصوص اقدامات راه آهن در این زمینه، افزود: كاهش تعرفه دسترسی حمل ریلی از 55 به 31 درصد درسال 93 به منظور ایجاد فضای رقابتی و اقتصادی با حمل و نقل جاده ای برای صاحبان كالا از اولویت های راه آهن در سال گذشته بود.

معاون وزیر راه وشهرسازی یادآور شد: ارایه تسهیلات مناسب برای جذابیت سرمایه گذاری خرید واگن برای شركتهای حمل و نقل ریلی از جمله سیاست ها و برنامه های راه آهن در این زمینه است.

وی بر افزایش حمل كالاهای اساسی توسط شبكه حمل ونقل ریلی كشور تاكید كرد و افزود: به منظور تقویت حمل و نقل تركیبی، شركتهای بازرگانی دارای ترابری جاده ای نیز می توانند نسبت به سرمایه گذاری و خرید واگن اقدام كنند.

مدیرعامل راه آهن تصریح كرد: در همین راستا شركت راه آهن تسهیلات مناسبی را در حد 30 درصد سرمایه گذاری واگن و به صورت بلاعوض از محل معافیت های حق دسترسی در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.

اقتصام(1)1108**1558
۰ نفر