۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۵۱
کد خبر: 81698373
T T
۰ نفر
مربيان كانون پرورش فكري بايد متناسب با نياز كودكان آموزش ببينند

اروميه - ايرنا - مديركل آموزش و پژوهش كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور گفت: بايد رويكرد آموزشي كانون را بهبود بخشيد و آموزشهاي متناسب با نياز كودكان را به مربيان ارائه داد تا در اختيار اعضاي كانون قرار گيرد.

عليرضا كرماني روز سه شنبه در مراسم آغاز گردهمايي اقدام پژوهي مربيان كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان شمال غرب كشور در اروميه افزود: كانون پرورش فكري، مهمترين نهاد فعال در زمينه كودكان در جامعه امروز است.

وي اظهار كرد: نگاه جديد به كودكان و اينكه فاصله دانشي و اطلاعاتي بين كودكان و بزرگسالان ديگر وجود ندارد بايد در تمامي كارها و اقدامات كانون لحاظ شود تا بتوان خدماتي در خور نيازهاي كودكان ارائه كرد.

مشاور فرهنگي استاندار آذربايجان غربي نيز در اين گردهمايي اظهار كرد: بايد بتوانيم ذهن پرسشگري را در بين كودكان و نوجوانان ايجاد كنيم و احساس نياز براي دانستن نيز بايد در بين بچه ها وجود داشته باشد.

سيامك مختاري ادامه داد: خوب گوش دادن از مهارتهاي پرسشگري بوده و هنري اكتسابي است كه كمتر مورد توجه قرار گرفته است.

مدير كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي نيز در اين گردهمايي اظهار كرد: پژوهش امروز به عنوان زير بناي توسعه در هر كشوري محسوب مي شود و همه اقدامات كانون نيز بر محور پژوهش برنامه ريزي مي شود.

جواد زاهدي اظهار كرد: مباني پژوهش بايد بر اساس نيازهاي روز كودكان و نوجوانان باشد و دست يابي به نيازهاي روز جوانان و نوجوانان نيازمند يك بررسي و تحقيق جدي است.

وي افزود: پژوهش و تحقيق بايد جزيي از زندگي كودكان و نوجوانان در جامعه شود و ضروري است تا تفكر پژوهشي نيز بين كودكان رواج يابد تا بتوان به اهداف جامعه در آينده دست يافت.

اولين گردهمايي منطقه اي اقدام پژوهان كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با حضور مديران مرتبط استانهاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، قزوين، زنجان، مازندران و گيلان به مدت دو روز در اروميه برگزار مي شود.

در اين گردهمايي 60 نفر حضور دارند.

7125/2093