۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰:۱۳
کد خبر: 81697661
T T
۰ نفر
عربستان با ادامه نقض آتش بس چند استان یمن را بمباران كرد

تهران - ایرنا - عربستان سعودی در تداوم نقض آتش بس، چند استان دیگر یمن را بمباران كرد كه بر اثر آن، تعدادی از مردم این كشور شهید و زخمی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن(سبا)، جنگنده های سعودی با بمباران منطقه «رقع» در شهر «مستبأ» در استان «حجه» یك غیرنظامی را به شهادت رساندند و چند نفر را نیز زخمی كردند.

یك مقام امنیتی با اعلام این مطلب گفت جنگنده های متجاوز روز دوشنبه برخی مناطق و استان های مختلف یمن را با وجود اعلام آتش بس یكجانبه سعودی، بمباران كردند.

وی افزود: بر اثر بمباران یك مركز پزشكی در منطقه رقع در شهر مستبا در استان حجه یكی از اعضای داوطلب كادر پزشكی به شهادت رسید و ساختمان این مركز نیز به طور كلی ویران شد.

وی خاطرنشان كرد كه نیروهای متجاوز سعودی همچنین شهر حرض را با توپخانه، گلوله باران كردند و جنگنده های متجاوز نیز بارها بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.

وی گفت نیروهای متجاوز با توپخانه و موشك مناطق «تعشر»، «المعامیل»، «الجبل الاحمر» و مناطق مرزی «وادی الجاره» در استان صعده و حجه را هدف قراردادند.

این منبع افزود كه جنگنده های سعودی منطقه المسیمیر را مورد حمله قراردادند و چهار بار نیز شهر الحوطه در استان لحج و پادگان العهد را بمبارن كردند. مناطق مسكونی المطمه در استان الجوف نیز روز دوشنبه هدف حملات هوایی قرار گرفت.

این منبع خاطرنشان كرد كه جنگنده های متجاوز سعودی از بامداد دوشنبه، بیش از 50 بار مناطق العریش و دارسعد در «عدن» را بمباران كردند و چندین بار نیز شهر «تعز» را مورد حمله قرار دادند.

عربستان و هم پیمانانش از ششم فروردین سال جاری به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی و فراری یمن به قدرت و ادامه سلطه خود بر یمن، تجاوز به این كشور را آغاز كرده و آن را مورد محاصره همه جانبه قرار داده اند.

عربستان تاكنون چندین بار آتش بس اعلامی در یمن را نقض كرده است، جنگنده های این ائتلاف در ماه مبارك رمضان نیز به رغم برقراری آتش بس، به بمباران مسلمانان روزه دار یمن ادامه دادند.

در نتیجه ائتلاف نیروهای ائتلاف، علاوه بر تخریب زیرساخت های خدماتی، بیمارستان ها مدارس و منازل مسكونی در یمن، بیش از 4 هزار نفر كشته و هزاران نفر نیز زخمی و صدها هزار نفر دیگر هم آواره شده اند.

شبد**1480** 1095
۰ نفر