۸ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8168837
T T
۰ نفر
عضوکمیسیون امنیت ملی: اروپا برای بازگشت پرونده هسته ای ایران به آژانس تلاش کند ......................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 08/07/86 داخلی.سیاسی.مجلس.ایران.هسته ای.
"حمیدرضا حاجی بابایی" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به کشورهای اروپایی توصیه کرد، تلاش خود را برای بازگشت پرونده هسته ای ایران به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به کار گیرند.
وی روز یکشنبه درحاشیه نشست علنی روز یکشنبه مجلس درگفت وگو باخبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به تصمیم اخیر گروه 5+1 مبنی بر عدم صدور قطعنامه تا پایان ماه نوامبر افزود: به نظر این گروه، کار عاقلانه ای انجام دادند و مطابق با واقعیت ها درخصوص موضوع هسته ای ایران در نشست اخیر خود تصمیم گیری کرد.
حاجی بابایی تصریح کرد: آمریکایی ها تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا در خصوص فشار به ایران، گروه 5+1 و شورای امنیت را به عنوان یک ابزار در اختیار بگیرند.
وی اضافه کرد: البته کشورهای مختلف دنیا اخیرا نگاه متفاوتی با سیاست ها و دیدگاه های آمریکا پیدا کرده اند و از هویت خود و از سازمان ها و مجامع بین المللی دفاع می کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به توافقات اخیر ایران و آژانس گفت: این مذاکرات و همکاریهای سازنده در راستای توافق آقای سولانا به نمایندگی از کشورهای اروپایی با ایران صورت گرفت.
حاجی بابایی افزود: بنابراین، این امر منطبق بر واقعیت های برنامه صلحآمیز هسته ای کشورمان با آژانس انجام شده است و هر موضعی غیر از این دیدگاه باشد، قطعا نمی تواند جنبه اجرایی پیدا کند و موجب تضعیف تصمیمات مجامع و سازمان های بین المللی می شود.
سیام. 1908-9143-1344 شماره 084 ساعت 14:35 تمام
۰ نفر