وزیر راه وشهرسازی: تامین هواپیماهای دست اول برای ایران امكان پذیر شد

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی با تشریح نقش توافق هسته ای و لغو تحریم ها در حوزه حمل و نقل دریایی، هوایی و ریلی، اظهار امیدواری كرد كه بتوان هواپیماهای دست اول را برای ایران تامین كرد.

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بعد از توافق هسته ای، در حوزه حمل و نقل می توانیم حمل و نقل مستقیم به ایران داشته باشیم؛ به طور مثال كشتی هایی كه در جنوب خلیج فارس پهلو می گرفتند اكنون می توانند در سواحل ایران پهلو بگیرند و به این ترتیب هزینه حمل ونقل برای ایران كاهش یابد.

وزیر راه و شهرسازی از تمام خطوط بین‌المللی هوایی كه پروازهای خود را قطع كرده بودند، دعوت كرد كه پروازهای خود را به ایران مجددا از سر بگیرند.

وی ادامه داد: ما با این توافق می توانیم به بازارهای جهانی دست یافته و سطح خدمات و امكانات خود را افزایش دهیم؛ علاوه بر این، با توافق صورت گرفته می توانیم امكان خرید مستقیم دسته اول از صادركنندگان بزرگ در حوزه هوانوردی داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینكه كشور در حوزه هواپیماهای كوتاه برد دچار مشكل است، گفت: ما در این حوزه با دو شركت بزرگ هوایی در فرانسه مذاكره كرده و پس از توافق می توانیم ناوگان هواپیماهای كوتاه برد خود را مجهز كنیم؛ با بویینگ و ایرباس نیز مذاكره داشتیم و می توانیم توافق اولیه را در ماه های آتی عملیاتی كنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هواپیماهای دست اول را برای ایران تامین می كنیم و در این راستا به نوسازی و بازسازی دو شركت هواپیمایی هما و آسمان خواهیم پرداخت.

آخوندی درباره حوزه ریلی كشور نیز گفت: ما می توانیم حداكثرتوان تولید را در حوزه تامین واگن، لوكوموتیو و ریل داشته باشیم و همچنین با تولید كنندگان خارجی هم همكاری كنیم.

آخوندی گفت: با توافق هسته‌ای اكنون می توان محصولات كشاورزی و صنایع دستی را بدون ممنوعیت به آمریكا صادر كرد و به این ترتیب می توانیم اقدامات مثبتی در حوزه حوزه حمل و نقل داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد خط هوایی ایران و آمریكا نیز گفت: الان برای اظهار نظر در این خصوص زود است.

سیام(1)**9189**1449
۰ نفر