۵ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8168262
T T
۰ نفر
نیروهای امنیتی میانمار دستکم 100 تن از معترضان را بازداشت کردند ...............................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/07/86 خارجی.سیاسی.میانمار.
شاهدان گفتند که نیروهای امنیتی مسلح میانمار روز پنجشنبه پس از دادن مهلت 10 دقیقه ای به هزاران شرکت کننده در تظاهرات خیابانی در مرکز "یانگون"، دستکم 100 تن را بازداشت و با کامیون های نظامی منتقل کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از یانگون، سربازان و پلیس میانمار در جریان راهپیمایی و گشت زنی در مرکز شهر و ضمن اعلام مکرر ضرب الاجل به معترضان برای تخلیه فوری خیابان ها، افراد یاد شده را بازداشت کردند.
براساس این گزارش، با تداوم بازداشت ها دستکم 10 دستگاه کامیون نظامی خالی نیز برای انتقال دیگر افراد وارد منطقه مجاور معبد "سول" شد.
به گزارش ایرنا، راهپیمایی های 10 روزه گذشته راهبان بودایی که با الحاق دیگر شهروندان این کشور همراه شده است، روز چهارشنبه با دخالت پلیس به خشونت گرایید که تاکنون دستکم چهار نفر کشته و شماری مجروح بر جا گذاشته است.
راهپیمایان خواستار برقراری دموکراسی در میانمار و آزادی خانم "آن سان سوچی" رهبر جنبش مردم سالاری شده اند که از 30 مه (9 خرداد) سال 2003 در حبس خانگی به سر می برد.
مترجمام/2313/1431 شماره 096 ساعت 12:31 تمام
۰ نفر