۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۰۴
کد خبر: 81677900
T T
۰ نفر
رژيم اشغالگر قدس جز زبان مقاومت و قدرت نمي فهمد

رم - ايرنا - جهانبخش مظفري سفير جمهوري اسلامي ايران در ايتاليا به مناسبت روز جهاني قدس با اشاره به دستاوردهاي مقاومت بويژه در دهه اخير، گفت: رژيم اشغالگر قدس جز زبان مقاومت و قدرت نمي فهمد.

سفير ايران در ايتاليا روز جمعه در گفت و گويي با خبرنگاران به مناسبت روز قدس افزود: تجربه طولاني ناكامي مذاكرات سازش و عدم پايبندي رژيم صهيونيستي به هرگونه تعهد و قرارداد و همچنين دستاوردهاي مقاومت بويژه در دهه اخير، بخوبي ثابت كرده است كه رژيم اشغالگر قدس جز زبان مقاومت و قدرت نمي فهمد.

مظفري با برشمردن راه حل مشكل فلسطين و مقابله با رژيم اسراييل افزود:در وهله اول بهره برداري از ظرفيت هاي موثر بين المللي بويژه در جهان اسلام در جهت وادار كردن رژيم صهيونيستي به توقف اعمال وحشيانه خود در سرزمين هاي اشغالي است . ضمن اينكه مشكل خاورميانه و فلسطين كمبود طرح صلح و مذاكرات نيست بلكه مشكل اساسي بي توجهي به ريشه بحران و عامل ايجاد و بقاي آن يعني اشغال سرزمين فلسطين و عدم احترام رژيم اشغالگر به تعهدات و قوانين بين المللي است.

سفير جمهوري اسلامي ايران در ايتاليا گفت: حل بحران اشغال فلسطين جز از طريق تداوم مقاومت متكي بر توانمندي هاي ذاتي ملت فلسطين تا پايان كامل اشغالگري،بازگشت آوارگان به سرزمين آبا و اجدادي خود اعطاي حق تعيين سرنوشت به مردم فلسطين و نهايتا تشكيل دولت يكپارچه فلسطيني به پايتختي قدس شريف به سرانجام نخواهد رسيد.

وي بااشاره به پيام روزقدس براي مسلمانان دردفاع ازفلسطين اظهارداشت:درشرايطي كه رژيم صهيونيستي راهبرد مبتني بر تحريف واقعيات تاريخي، عادي سازي اشغالگري و تجاوز، منحرف ساختن افكار عمومي از موضوع فلسطين و به فراموشي سپردن آرمان قدس، ايجاد رعب و وحشت و نا اميدي، مقابله همه جانبه با مقاومت، تثبيت و تعميق اختلافات و منازعات بين كشورهاي منطقه و ملت هاي مسلمان را تعقيب مي كند گراميداشت روز قدس بعنوان نماد دفاع از آرمان فلسطين و صيانت از قدس شريف و مقابله با اشغالگري رژيم صهيونيستي نقطه ثقل وحدت امت اسلامي و آزادگان جهان است.

مظفري در پاسخ به اين سوال كه 'عليرغم برخي مخالفت ها شاهد شهرك سازي و تحركات رژيم اسراييل در تداوم اقدامات غير قانوني هستيم،اين تحركات در چه راستايي است؟'گفت: رويكرد رژيم صهيونيستي در تغيير بافت جمعيتي و جغرافيايي بيت المقدس و شهرك سازي هاي گسترده در قدس در راستاي استمرار اقدامات توسعه طلبانه اين رژيم براي سيطره بر كل اراضي فلسطيني و ممانعت از حق بازگشت فلسطينيان بوده و سندي بر نيات نژاد پرستانه آن رژيم در چپاول بيشتر سرزمين فلسطينيان و بي توجهي به حقوق مسلم اين ملت مظلوم است.

وي افزود: تداوم محاصره ظالمانه نوار غزه و عدم جديت جامعه بين المللي در اقدام نسبت به رفع محاصره و بازسازي خرابي هاي ناشي از جنگ و كمك به مردم غزه اوضاع اين منطقه را بغرنج تر ساخته است.

مظفري گفت: بستن گذرگاه هاي مرزي، تحميل محاصره ضد انساني طولاني مدت بر مناطق فلسطيني بويژه نوار غزه، كشتن افراد بي دفاع، يهودي سازي و ديگر اقدامات جنايت بار رژيم صهيونيستي از مصاديق بارز آپارتايد، نسل كشي،جنايت عليه بشريت و تروريسم دولتي است.

اروپام*461/1547