۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۵۴
کد خبر: 81677653
T T
۰ نفر
فرماندار آستارا: روز قدس فرياد مقاومت مردم مسلمان جهان است

آستارا - ايرنا - فرماندار شهرستان بندر آستارا گفت: روز قدس، فرياد مقاومت و ايستادگي مردم مسلمان جهان در برابر ظلم و تباهي است.

به گزارش خبرنگار ايرنا سيروس شفقي روز جمعه در پايان راهپيمايي روز قدس در آستارا گفت: هر چه قدر از زمان نامگذاري روز قدس توسط بنيانگذار انقلاب اسلامي مي گذرد ما بيشتر به عمق و اهميت اين روز پي مي بريم.

وي با اشاره به اينكه روز قدس روز سردادن نداي وحدت مسلمين جهان است ، افزود: قدس همان روزي است كه مردم مسلمان جهان به دفاع از آرمان هاي اصيل فلسطين بر مي خيزند تا خطر وجود رژيم صهيونيستي را بار ديگر به جهانيان يادآوري كنند.

وي با بيان اينكه حضرت امام خميني (ره) با نامگذاري روز قدس روح تازه اي بر پيكر رنجور مقاومت دميدند ، اضافه كرد: امروز قدس از قالب يك روز نمادين خارج شده و تبديل به يك گفتمان فراگير بين كشورهاي اسلامي و آزاديخواه جهان شده است.

شفقي حضور دشمن شكن مردم ايران در راهپيمايي روز جهاني قدس را باعث انزواي بيش از پيش رژيم اشغالگر صهيونيستي خواند و گفت: امسال راهپيمايي روز قدس در كنار انتقال پيام مقابله مستضعفين با مستكبرين؛ پيام عزت و آزادگي در حمايت از مذاكره كنندگان شجاع ، سختكوش ، امين و كاردان ايران اسلامي را نيز به اثبات رساند.

فرماندار آستارا در ادامه با بيان اينكه امروز در پشت پرده چالش هاي حاكم در جهان اسلام دست رژيم صهيونيستي مشهود است ، افزود: با توجه شرايط حاكم جايگاه و نقش محوري و راهبردي روز قدس در راستاي مبارزات ضد استكباري بيشتر ملموس مي شود.

شفقي تجلي آرمان هاي قدس شريف را باعث به لرزه افتادن پيكره ظلم خواند و اظهار كرد: امروز گروهك هاي تروريستي با پشتيباني رژيم صهيونيستي، ثبات و امنيت را در برخي كشورهاي اسلامي بر هم زده اند كه شايسته است مسلمانان نسبت به ترفندهاي اين حاكمان ظلم آگاهي داشته باشند.

وي دفاع همه جانبه از مقاومت مردم فلسطين را وظيفه همه مسلمانان عنوان كرد و ادامه داد: مردم ايران اسلامي و به خصوص مردم روزه دار آستارا پرشورتر از هميشه ، امسال نيز حماسه آفريده و با لبيك به نداي رهبر انقلاب ، دفاع خود از مردم مظلوم فلسطين را بار ديگر فرياد زدند.

به گزارش ايرنا ، مردم روزه دار شهرستان آستارا در روز جهاني قدس ، نداي حمايت از مسلمانان فلسطين و آزادي قدس شريف سر دادند.

اهالي هميشه در صحنه و انقلابي شهرستان آستارا با برپايي راهپيمايي با شكوه در مسير ميدان نماز تا ميدان مصلي آستارا ، ضمن حمايت از مردم مظلوم فلسطين ، انزجار خود را از جنايات رژيم جعلي و منحوس صهيونيستي اعلام كردند.

مردم مومن و روزه دار آستارا در مسير راهپيمايي امروز خود با در دست داشتن پارچه نوشته هايي در حمايت از مردم مظلوم فلسطين و با سر دادن شعار ˈمرگ بر آمريكاˈ و ˈمرگ بر اسراييلˈ و ˈهيات من الذلهˈ از قيام ملت فلسطين عليه صهيونيستهاي غاصب اعلام حمايت كردند.

در اين راهپيمايي با شكوه ، قطعنامه محكوميت جنايات صهيونيستها و حمايت از مردم مظلوم فلسطين قرائت شد و در پايان پرچم رژيم صهيونيستي به آتش كشيده شد.

شهرستان 86 هزار نفري آستارا در 200 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع است.ك/2

7105/2007