۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۸
کد خبر: 81677621
T T
۰ نفر

توزیع 11هزار ماسك بین توفان زدگان سیستان

۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۸
کد خبر: 81677621
توزیع 11هزار ماسك بین توفان زدگان سیستان

زاهدان- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 11 هزار عدد ماسك میان مردم در محاصره توفان گرد و خاك شمال استان توزیع شده است.

رسول راشكی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع توفان در شمال استان، گروههای امدادی جمعیت هلال احمر حوزه سیستان از 16 تیر به حالت آماده باش در آمدند.

وی ادامه داد: 13 گروه امدادی جمعیت هلال احمر استان در قالب هشت پایگاه به همراه تجهیزات مورد نیاز از زمان آغاز توفان در منطقه سیستان حضور یافته و ضمن كمك به جابه جایی وسایط نقلیه گرفتار در محاصره شن های روان، تاكنون بیش 11 هزار عدد ماسك میان مردم آسیب دیده توزیع كردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین با شدت گرفتن توفان گرد و خاك در سیستان به ویژه در كانون بحران یعنی شهرستان هیرمند، نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر 80 سبد غذایی را در اختیار مردم آسیب دیده این مناطق قرار دادند.

راشكی خاطر نشان كرد: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر شمال استان همچنان در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت بروز هرگونه مشكل خدمات امدادی مورد نیاز را به مردم ارائه دهند.

كارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان پیش بینی كرد: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاك در شمال استان تا اواخر وقت امروز به 80 كیلومتر بر ساعت می رسد.

مصدق گودرزی سرعت فعلی وزش باد همراه با گرد و خاك در شمال سیستان و بلوچستان را بیش از 50 كیلومتر در ساعت عنوان كرد و افزود: شعاع دید افقی در منطقه به 700 متر كاهش یافته است.

وی گفت: این وضعیت تا فردا ادامه دارد و به تدریج از شدت وزش باد كاسته خواهد شد.

استان سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشكسالی 17 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار زیاد روبروست كه سبب كاهش دید و آلودگی هوا تا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.

7316/3042/6081/ 6508
۰ نفر