۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۱
کد خبر: 81677197
T T
۰ نفر

بارش باران توبه زير چتر قرآن در جاي جاي اصفهان

۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۱
کد خبر: 81677197
بارش باران توبه زير چتر قرآن در جاي جاي اصفهان

اصفهان – ايرنا – همزمان با شب 23 رمضان و آخرين شب از شبهاي قدر، جاي جاي اصفهان نشان از حضور عاشقاني داشت كه قرآن بر سر التماس كنان، دوري از آتش دوزخ را از درگاه يكتاي بي همتا خواستار بودند.

به گزارش ايرنا، مساجد، تكايا، حسينه ها، بقاع امام زاده ها و مهديه ها و ساير اماكن مذهبي اصفهان پنجشنبه شب تا سحر روز جمعه تجلي حضور مردان و زناني بود كه دست به درگاه الهي دراز كرده و زاري كنان حوائج دنيوي و اخروي خود را خواستار بودند.

گلستان شهداي اصفهان همانند ساير شب هاي قدر فرش زمينياني بود كه دل به عرش كبريا گره زده بودند و همنوا با ابوحمزه ثمالي بر تاريكي، وحشت و ظلمت قبر گريستند و به رب الارباب گفتند كه گناهشان نه به خاطر تجري بلكه به خاطر فريب نفس بود.

مردم در بسياري از مراكز مذهبي نيز دعاي جوشن كبير را قرائت كردند و هزار نام خدا را در صد بند خواندند و در پايان هر بند گفتند 'پاك و منزهي اي خدايي كه به جز تو خدايي نيست، به فرياد ما رس، به فرياد ما رس، ما را از آتش دوزخ نجات ده، اي پرودگار'.

سخنرانان مذهبي در اين مراسم از اهميت آخرين شب قدر و ضرورت قدر دانستن اين شب، از اينكه تنها خدا سلطان و پروردگار هستي است، از اينكه بايد در برابر طاغوت، ستم و ستمگر ايستاد، بايد يار مظلوم بود، از اينكه فلسطين جبهه مقدم مقاومت در برابر صهيونيست هاست و ضرورت شركت در راهپيمايي روز قدس گفتند.

مردم اصفهان در اين مراسم تعجيل در فرج امام زمان (عج)، سلامت رهبر معظم انقلاب، پيروزي رزمندگان اسلام در فلسطين، سوريه، لبنان، يمن و عراق، شفاي بيماران، ازدواج جوانان، رزق و روزي وسيع، عاقبت به خيري، موفقيت خدمتگزاران به مردم و تيم مذاكره كننده، شكست رژيم صهيونيستي، رسوايي نفاق داعش و هلاكت آنها و هزاران خواسته ديگر را از خداوند منان خواستار شدند.

در اين مراسم ديني مردم با گذاشتن قرآن بر سر و واسطه قرار دادن 14 معصوم (ع) از خداوند خواستند تا آنها را از نجات يافته گان از آتش قرار دهد.

/7134/ 6508