۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۱۶
کد خبر: 81673633
T T
۰ نفر
پیكر شهید غواص به آغوش خانواده در البرز بازگشت

كرج- ایرنا- پیكر مطهر شهید سید جلیل میری وَركی از غواصان خط شكن عملیات كربلای 4 پس از 29 سال به آغوش خانواده اش در استان البرز بازگشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی سپاه امام حسن مجتبی (ع)، پیكر پاك این شهید چندی پیش با اجساد پاك 175 شهید غواص به میهن اسلامی بازگشت و شناسایی شد.

آیین تشییع و خاكسپاری پیكر مطهر این شهید والامقام روز پنج شنبه 18 تیرماه 94 ساعت 10 صبح با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مردم و مسوولان استان البرز از میدان شهدا تا میدان سپاه كرج برگزار می شود كه پس از تشییع در گلزار شهدای امامزاده طاهر(ع) آرام خواهد گرفت.

شهید سیدجلیل میری وركی ششم فروردین ماه سال 1338 در شهرستان تنكابن استان مازندران دیده به جهان گشود كه در سن جوانی به جبهه های جنگ حق علیه باطل شتافت.

وی از تك تیراندازان و خط شكنان عملیات كربلای 4 بود كه به همراه 174 غواص دیگر توسط دشمن بعثی با دستان بسته به شهادت رسید.

مراسم یادبود این شهید بزرگوار با حضور قشرهای مختلف مردم روز شنبه 20 تیرماه 94 از ساعت 17 الی 19 در حسینیه انصارالامام رزمندگان كرج واقع در میدان والفجر نرسیده به میدان امام خمینی(ره) برگزار می شود.

چندی پیش پیكرهای مطهر 270 شهید دفاع مقدس از طریق مرز شلمچه به میهن اسلامی انتقال یافت كه این شهدا با تلاش كمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات كشف شدند.

از این تعداد ، 175 نفر شهدای غواص بودند كه اجساد مطهر آنان با دستان بسته در یك گور دسته جمعی در منطقه ابوفلوس عراق كشف شد.

پیكر مطهر این شهدا 26 خرداد ماه امسال با استقبال بی نظیر مردم در تهران تشییع شد.ك/1

6156/ 6155/1772
۰ نفر