۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۲۳
کد خبر: 81667147
T T
۰ نفر
پيشگيري از استعمال مواد مخدر نيازمند خرد جمعي است

كرمانشاه - ايرنا - امام جمعه روانسر گفت: پيشگيري از استعمال مواد مخدر نيازمند خردجمعي و اتكا به علم و دانش است.

به گزارش خبرنگار ايرنا ماموستا ملا عبدالله غفوري روز چهارشنبه در همايش آموزشي توجيهي مبارزه با مواد مخدر با تاكيد بر ترويج ارزش هاي اسلامي در جامعه افزود: دين اسلام دين انسانيت است و به انسانيت عزت و كرامت بخشيده است و انسان بايد به دنبال تعالي انديشه ها باشد.
وي تصريح كرد: امروزه اعتياد يكي از ابزارهاي كارساز براي از بين بردن هويت ديني و ملي در دست استكبار قرار دارد كه با تضعيف خانواده ها، بنيان جامعه را از هم مي پاشد.
امام جمعه روانسر تمسك به آموزه هاي ديني را موثرترين راه در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و مبارزه با بلاي خانمانسوز اعتياد عنوان كرد.
ماموستا غفوري بر هوشياري والدين و خانواده ها در اين زمينه تاكيد و اظهار داشت: همه دستگاه ها و نهادها در امر مبارزه با مواد مخدر مسوول هستند چرا كه سهل انگاري در اين امر مهم، موجب دامن گير شدن جامعه مي شود.
وي اضافه كرد: نتايج جلسات شوراي مبارزه با مواد مخدر بايد عملي و اثرات آن در جامعه ديده شود.
فرماندار روانسر نيز گفت: اعتياد و مواد مخدر، كانون خانواده ها و نسل نوجوان و جوان جامعه را هدف قرار داده كه نقش خانواده ها در پيشگيري از اين بلاي خانمانسوز بسيار موثر است.
حسين ويسمرادي با گراميداشت ياد و خاطره ي شهداي عرصه مبارزه با مواد مخدر افزود: اعتياد يك آسيب اجتماعي است كه همه جوامع بايد تلاش كنند تا اين معضل جهاني ريشه كن شود.
وي با اشاره به اينكه تنوع مواد مخدر روز به روز بيشتر مي شود و اين دام گسترده اي است كه جوان هاي ما بيشتر گرفتار شوند تصريح كرد: اعتياد به مواد افيوني موجب هدر رفتن نيروهاي ثمربخش جامعه خواهد شد.
رييس شوراي مبارزه با مواد مخدر روانسر اضافه كرد: اعتياد بزرگترين آسيب قرن حاضر است كه اطلاع رساني به خانواده ها نقش بسزا و تاثيرگذاري در اين زمينه دارد.
ويسمرادي با تاكيد بر اينكه پيشگيري از مواد مخدر بايد مستمر باشد افزود: نقش خانواده ها و نهادهاي آموزشي و تربيتي در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي كليدي است.
وي يادآور شد: در سال گذشته يك هزار و840 گرم انواع مواد مخدر در روانسر كشف و 55 نفر دستگير و تحويل مقامات قضايي شده اند.
فرماندار روانسر با اشاره به اينكه از ابتداي سالجاري تاكنون دو هزار و540 گرم انواع مواد مخدر از 54 متخلف كشف و ضبط شده است خاطرنشان كرد: ميزان كشفيات مواد مخدر در روانسر در سالجاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد پنج برابري داشته است.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعيت در60 كيلومتري شمال غربي كرمانشاه واقع شده است.
8066/7455