۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۶
کد خبر: 81666664
T T
۰ نفر
امام جمعه گرگان: افكار جاهلی در برخی از جوامع امروزی حاكم است

گرگان - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: جاهلیت و افكار جاهلی گذشته هنوز بر، برخی جوامع امروزی حاكم است و دلیل آن انعقاد پیمان های نظامی و بروز جنگ های خانمان سوز می باشد.

آیت الله سید كاظم نورمفیدی در دهمین جلسه تحكیم خانواده در آموزه های دینی در گرگان ، اظهار داشت: دوره جاهلیت بی دلیل، جنگ هایی بین قبایل اتفاق می افتاد، امروز هم با انعقاد پیمان های دفاعی و نظامی مانند ناتو و شورای همكاری خلیج فارس، جنگ های خانمان سوزی را به كشورهای دیگر تحمیل می كنند.
امام جمعه گرگان اضافه كرد: این پیمان ها، برای همكاری در راستای منافع مستكبران و ظالمان، منعقد می شود و كاری به حق و باطل ندارد.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، تفاوت جاهلیت گذشته و امروز را در شكل ظاهری آن دانست و تصریح كرد: جاهلیت امروز تلاش می كند كه به جنایات خود وجه و جلوه مثبت دهد.
به گزارش چهارشنبه ایرنا از دفتر امام جمعه گرگان آیت الله نورمفیدی اظهار كرد: این درحالی است كه در قرآن تاكید شده كه همكاری ها باید براساس نیكی و تقوا باشد و برای دشمنی های بیجا با هم پیمان نبندید.
آیت الله نورمفیدی همچنین با تاكید بر اینكه منطق قرآن، پیامبر (ص) و ائمه معصومین (س) حمایت از مظلوم است، ادامه داد: طبق روایات اسلامی، كمك به ظلم و ظالم به هر شكلی جایز نیست.
نماینده ولی فقیه در گلستان، فلسفه بعثت انبیاء را رفع ظلم و اجرای عدالت بیان كرد و گفت: پیامبران آمدند تا جامعه ای مبتنی بر قسط و عدل به وجود آورند.
نشست های تحكیم خانواده در آموزه های دینی به مناسبت ماه مبارك رمضان در شهرستان گرگان درحال برگزاری است.
1648