۶ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۴۲
کد خبر: 81661898
T T
۰ نفر
باند كلاهبرداری اینترنتی در مازندران متلاشی شد

ساری-ایرنا-باند كلاهبرداران اینترنتی با 21 میلیارد ریال كلاهبرداری توسط پلیس فتا استان مازندران شناسایی و متلاشی شد .

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری نیروی انتظامی مازندران سرهنگ محمدنژاد رییس پلیس فتا استان گفت : در پی اعلام شكایت متصدی یكی از واحدهای صنفی تهیه غذا در شهرستان ساری مبنی بر اینكه زنی ناشناس به صورت تلفنی با معرفی خود به عنوان یكی از مسوولان دانشگاه های كشور با دادن سفارش 60 پرس غذا وی رابه پای دستگاه خودپرداز كشانده و با فریب وی مبلغ 30 میلیون ریال از حسابش برداشت كرده موضوع در دستور كاركارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت .

محمدنژاد افزود : پس از اخذ این مرجوعه قضایی گروه ویژه ای از كارآگاهان و كارشناسان پلیس فتا موفق شدند كلاهبرداران را كه با روشهای متقلبانه اشخاص را به پای دستگاه خودپرداز كشانده و از حسابشان سرقت می كردند را شناسایی كنند .

رییس پلیس فتا استان مازندران تصریح كرد : با هماهنگی مراجع قضایی سركرده اصلی این باند بنام ' پ – س' اهل و ساكن استان البرز شناسایی و با دو نفر دیگر از همدستانش دستگیر شد .

وی خاطر نشان كرد : از این افراد مشخصات و اطلاعات حساب بیش از 700 نفر از كسبه بازار از جمله شماره كارت ، شماره تماس و رمز اینترنتی بانضمام 29 عدد سیم كارت ایرانسل و همراه اول و همچنین گواهینامه راهنمایی و رانندگی و كارت ملی جعلی و تعدادی گوشی تلفن همراه سرقتی كشف و ضبط شد .

محمد نژاد همچنین افزود : متهمان با یادداشت شماره تماس مالباختگان از روی سر در مغاره ها و فروشگاه ها با شگردهای مختلفی از جمله معرفی خود به عنوان مسوول یكی از نهادها ، پس از درخواست كاری از آنان جهت واریز حق الزحمه شماره كارت آنان را دریافت و پس از مدتی به بهانه واریز وجه به حسابشان و دریافت موجودی مالباختگان را پشت دستگاه خودپرداز كشانده و با ترفندی رمز اینترنتی حساب آنان را فعال و پس از چندین انتقال ،سرانجام به حساب های جعلی در اختیار خود واریز می كردند.

رییس پلیس فتا مازندران گفت : متهمان تاكنون به بیش از 17 فقره كلاهبرداری در نقاط مختلف كشور از جمله استان های تهران ، گلستان ، اصفهان و لرستان به مبلغ 21 میلیارد ریال اعتراف كردند .

رییس پلیس فتا مازندران خطاب به شهروندان گفت: اگر قرار است وجهی را دریافت كنید ارایه شماره كارت و یا شماره حساب به فرد واریز كننده پول كفایت می كند و نیازی به دادن اطلاعات مهم نظیر رمز اول و دوم، CVV2، تاریخ انقضا كارت به فرد نیست، چراكه این اطلاعات مخصوص برداشت از حساب و یا خرید اینترنتی است.

وی ادامه داد: برای واریز وجه به حساب شما احتیاجی به مراجعه حضوری پشت دستگاه ATM عابر بانك نیست.

وی گفت: برای اطمینان از واریز شدن وجه به حساب خود از گزینه نمایش و یا چاپ موجودی استفاده شود و نیازی به ورود به بخش انتقال نبوده بنابراین اگر شخصی ترغیب به وارد شدن به بخش انتقال كرد می تواند كلاهبردار باشد ،پس دقت داشته باشید .ك/1

6990/6097/ 3404
۰ نفر