كيش مقصد پرتردد گردشگري ايران و محكوم به رشد است

كيش - ايرنا - مشاور عالي مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش با بيان اينكه بايد از ظرفيت هاي موجود در توسعه گردشگري استفاده كنيم اظهار داشت : كيش مقصد پرتردد گردشگري ايران و محكوم به رشد است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ايرنا ، رسول كشت پور در نشست تخصصي ' راهكارهاي توسعه فروش هتل مارينا پارك كه با حضور بيش از 50 تن ازتورگردانان و آژانس هاي هواپيمايي ( با مقصد كيش ) برگزار شد ،موضوع افزايش ورود گردشگر به جزيره كيش را از موضوعات مورد توجه سازمان منطقه آزاد برشمرد و افزود : براي اين منظور بايد در چند زمينه فعاليت كنيم .

وي تلاش براي فراهم ساختن زير ساخت ها و امكانات مطلوب را از استراتژي هاي مهم سازمان عنوان كرد و افزود : بخش عمده تلاش ها در دو سال گذشته به اين سمت معطوف بوده است .

اين مقام مسوول در سازمان منطقه آزاد كيش تبليغات گسترده و بازاريابي را از اركان مهم در راستاي جذب گردشگر برشمرد و تاكيد كرد : توسعه امكانات تفريحي ، ايجاد امنيت و آرامش و هواي خوب از الزامات جذب گردشگر است .

وي به توسعه حمل و نقل دريايي براي ورود گردشگر به كيش اشاره كرد و گفت : تلاش داريم تا آمد و شدها تنها از طريق خطوط هوايي نباشد بلكه بتوان با ايجاد تنوع از مسيرهاي دريايي گردشگران را نيز وارد جزيره كيش كرد .

كشت پوربه كنترل قيمت هاي هواپيما و تجربه موفق در نوروز 94 اشاره كرد و افزود : با اين اين اقدام شاهد رشد 10 درصدي ورود گردشگر به جزيره كيش بوديم ، اگر چه اين اقدام ايده آل نيست اما تلاش ما اين است تا با رايزني هايي كه با ايرلاين ها مي كنيم قيمت منطقي براي سفر به كيش داشته باشيم .

مشاور عالي مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با تاكيد بر ورود بخش خصوصي به اين حوزه اظهار داشت : ما تلاش خود را در ايجاد زير ساخت هاي گردشگري انجام مي دهيم اما اگر با كاهش گردشگر روبرو شديم، جوامع ديگر همچون هتلداران ، بازاريان و چارتر كنندگان نيز پاسخگو و مسوول باشند و اگر ما كوتاهي كرديم آنها ما را زير سوال ببرند .

وي با بيان اينكه همه بايد وظايف خود را در راستاي رونق اين صنعت بكار ببرند اظهار داشت : برخي نارضايتي ها به دليل محدوديت در برخي سياست ها است البته هنر اين است كه با تمام محدوديت ها بتوانيم ورود گردشگران را افزايش دهيم ، كيش مقصد مهم ،پرتردد و پرطرفدار گردشگري ايران و محكوم به رشد است .

كشت پور با بيان اينكه كيش با داشتن ظرفيت هاي كم نظير مي تواند به منطقه خوب گردشگري تبديل شود افزود : بايد همه در راستاي توسعه گردشگري به وظايف ذاتي خود بدرستي عمل كنيم .

معاون گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش نيز در اين نشست به برگزاري جشنواره سلامت همزمان با جشنواره تابستاني كيش از عيد سعيد فطر اشاره كرد و گفت : با برپايي اين جشنواره ها مي توان به رونق گردشگري كمك كرد.

محمد محب خدايي برگزاري رالي تور در تابستان براي خانوداه ها را نيز يكي ديگر از برنامه هاي اين معاونت براي توسعه گردشگري عنوان كرد و افزود : بايد بتوان قيمت سفربه كيش را منطقي در اختيار مردم قرار داد .

مديركل هتل ماريناپارك نيز در اين نشست با بيان اينكه مباحث مطرح شده در اين نشست حول محور گردشگري و بررسي راهكاري افزايش گردشگري به كيش است اظهار داشت : در طول سال درصد اشغال هتل هاي كيش به دليل گرماي هوا و فصل مدارس به ويژه در ماه هاي ارديبهشت تا مرداد و همچنين مهر و آبان پايين است كه نياز داريم در اين زمينه فكري بكنيم .

محمد رضا جباري پورگفت : با برپايي اين نشست و دعوت از متخصصان آژانس هاي گردشگري كه به نوعي در حوزه كيش فعاليت مي كنند و براي نخستين بار بدنبال يافتن راهكارهاي براي خروج از اين وضعيت هستيم .

وي با ياد آوري اينكه كيش مقصدي كاملا گردشگري است و به دليل نداشتن توليدات ، كشاورزي و صنعت اقتصاد آن وابسته به گردشگري است اظهار داشت : ما تا كنون بيشتر بر روي گردشگري داخلي متمركز شده ايم و سهم ما از بازار گردشگري داخلي يك و نيم ميليون نفر در سال است .

جباري پور با تاكيد بر اينكه هنوز به صورت جدي در بازار بين المللي كار نشده است گفت : ما از سهم هفت ميلياردي گردشگر خارجي جهان سهمي نداشته ايم .

وي به روابط ديپلماسي و در سطح كلان وجود تحريم ها اشاره كرد و افزود : ارتباطات غيرعملي بانك ها ، دسترسي و اينكه پروازهاي كيش مقاصد ديگر را هم پوشش مي دهد از دلايل ديگر در بدست نياوردن اين سهم به شمار مي رود.

اين كارشناس گردشگري تاكيد كرد : براي ورود به عرصه بين الملل ضمن بهبود روابط ديپلماتيك و همچنين گسترش ارتباط بين المللي ، كيش اير بايد در خدمت كيش باشد و ساير مقاصد را هم به اين جزيره وصل كند .

وي با بيان اينكه خطوط هوايي به كيش بايد افزايش يافته و مجهز به فناوري روزباشند گفت : براي جذب گردشگر نيازمند ابزار مجهز در توسعه حمل و نقل ،نيروي هاي آموزش ديده ، اصلاح دستيابي ها ،حفظ بازار موجود و تمركز بر بازارهاي خارجي هستيم .

جباري پور تصريح كرد : براي توسعه سرمايه گذاري در كيش بايد ظرفيت پروازي و ساير زير ساخت ها را افزايش دهيم ، در شرايط كنوني ما 12 هزار تخت براي پذيرش مسافر داريم كه از اين تعداد چهار هزار تخت در اختيار كارگران ويزا چنجي در حدود 9 هتل است ، ما نيازمند افزايش تعداد هتل ها و تخت ها براي پذيرايي از گردشگران بيشتر هستيم .

وي نبود پايگاه جامع hطلاع رساني و همچنين رزرو آنلاين هتل ها و پروازها را كه به عنوان يك ابزار مهم در گردشگري محسوب مي شود را از ديگر مشكلات برشمرد و افزود : بايد اين امكان براي مسافران در سراسركشور و خارج فراهم شود .

جباري پور تاكيد كرد : خروج از انحصار و تك روي و رسيدن به يك اجماع كلي و بهره مندي از ظرفيت هاي حدود پنج هزار آژانس هوايي و تورگردانان مي تواند به برون رفت از اين موضوع كمك كند .

وي تصريح كرد اگر بدنبال بازارهاي خارجي هستيم بايد از نيروهاي فرودگاهي تا تاكسي داران ، كاركنان آژانس ها و هتل ها زبان خارجي بدانند و با مفاهيم بين المللي و فرهنگ گردشگري و آداب آن آشنا باشند .

اين مسوول و كارشناس در زمينه گردشگري گفت : ايجاد شرايط امن براي سرمايه گذاران و اطمينان بخشي به آنها براي بازگشت سرمايه از مسائلي است كه مي تواند به جذب سرمايه گذار كمك كند .

وي افزايش تفريحات دريايي،سرگرمي ، رستوران ها و الگو برداري از كشورهاي موفق در اين حوزه ، افزايش خدمات دهي آژانس ها ، استفاده از ظرفيت رسانه ها براي تبليغ و اطلاع رساني و معرفي ظرفيت هاي كيش ، برگزاري نشست هاي تخصصي را از ديگر راهكارهاي مطرح شده در اين نشست عنوان كرد.

در ادامه اين نشست نمايندگان برخي آژانس ها و تورگردانان با تقدير از برگزاري اين نشست تخصصي به ارائه نكاتي در راستاي افزايش گردشگر به جزيره كيش اشاره كردند.

توسعه زير ساخت هاي مخابراتي ، آي تي ، آب و برق ، تبليغات گسترده براي شناساندن ظرفيت كيش ، افزايش كيفيت خدمات در هتل ها ، برگزاري نمايشگاه هاي بين المللي ، حضور فعال آژانس ها و هتل ها در فضاي مجازي ، توليد محتوا و ارائه مطالب و مقالاتي در حوزه گردشگري در فضاي اينترنتي ، برگزاري دوره هاي آموزشي تخصصي براي رانندگان ، نيروهاي فعال در هتل ها ، افزايش جذابيت و امكانات در هتل ها و دادن امتياز به مسافراني كه بيش از سه شب در هتل اقامت مي كنند از جمله موارد پيشنهادي در اين جلسه بود .

نشست تخصصي سه روزه توسعه فروش هتل مارينا پارك كه از چهارشنبه در اين مجموعه برگزار شده بود جمعه شب به كار خود پايان داد.

1630**1641 /6048