۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۹:۵۴
کد خبر: 81658882
T T
۰ نفر
توافق ریاض و پاریس درباره ساخت نیروگاه هسته ای در عربستان

تهران – ایرنا – مقام های پاریس و ریاض روز چهارشنبه اعلام كردند كه قصد امضای قراردادی برای بررسی و امكان سنجی احداث 2 نیروگاه هسته ای توسط فرانسه در خاك عربستان را دارند.

به گزارش منابع خبری از پاریس، احداث نیروگاه های هسته ای ساخت شركت فرانسوی «اره وا» در عربستان بخشی از توافق 12 میلیارد دلاری 2 كشور می باشد كه شامل خرید بالگرد از شركت ارباس نیز می باشد.

چندی پیش ریاض و مسكو نیز در حاشیه دیدار ولادیمیر پوتین با محمد بن سلمان معاون ولی عهد و وزیر دفاع سعودی در سن پترزبورگ توافقنامه ای برای استفاده از انرژی هسته ای امضا كردند.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در جریان دیدار محمد بن سلمان از پاریس، گفت: این قراردادها شامل فروش 23 فروند بالگرد اچ 145 به ارزش 500 میلیون دلار می شود كه یك بالگرد سبك 2 موتوره است كه بیشتر برای خدمات اضطراری و گشت مرزی استفاده می شود و ارتش آمریكا از نوع نظامی آن استفاده می كند.

این قراردادها، آخرین مورد از توافق ها میان پاریس و یكی از كشورهای حوزه خلیج فارس به شمار می رود كه پس از دیدار فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه از ریاض و سخنرانی وی در نشست سران شورای همكاری خلیج فارس امضا می شود.

خاورم**1486**1144
۰ نفر