۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۷:۲۱
کد خبر: 81658750
T T
۰ نفر
اعتراض مجدد سپرده گذاران میزان به اقدام هیات تصفیه

مشهد - ایرنا - گروهی از سپرده گذاران و كاركنان موسسه منحله و در حال تصفیه میزان روز چهارشنبه در مقابل شعبه سرپرستی آن در مشهد تجمع كرده و نسبت به اقدام این هیات اعتراض كردند.

این تجمعات سریالی كه از اواخر پارسال گذشته شروع شده با وجود انحلال موسسه میزان تا امروز ادامه یافته و حتی بر شدت آن افزوده شده است.

آنچه باعث شدت اعتراضات و حضور سپرده گذاران از صبح امروز در مقابل شعبه سرپرستی موسسه در حال تصفیه میزان شده آن است كه این هیات از سوم خرداد سودهای واریزی طی سال 93 به حساب سپرده گذاران را از حسابهای آنان كسر و برداشت كرده است.

بر اساس ماده 208 قانون تجارت 'هیات تصفیه' مامور خاتمه دادن به كارهای جاری، اجرای تعهدات، وصول مطالبات و تقسیم داراییهای شركت یا موسسه منحل شده است.

هیات تصفیه موسسه میزان تمامی سودهای واریزی به حساب سپرده گذاران از بهمن ماه پارسال تاكنون را از حساب آنها برداشت و اعلام كرده كه سودی به آنها تعلق نمی گیرد. این امر بر اعتراض و ناراحتی سپرده گذاران افزوده و منجر به تجمع چند صد نفره امروز آنان در مقابل شعبه سرپرستی میزان شد كه با حضور و نیروی انتظامی خاتمه یافت.

موسسه منحله میزان بهمن ماه پارسال دچار مشكل جدی شد و طی هفته های اخیر عدم پذیرش بانك مركزی در مورد صدور مجوز برای این موسسه، انحلال آن را از سوی دادستانی مشهد سبب شد.

در پی انحلال موسسه میزان مدیركل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اعلام كرد كه تراز مالی موسسه منحله بر اساس بررسی اولیه هیات تصفیه مثبت است و میزان دارایی و املاك آن با بدهیها برابری می كند.

علی رسولیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تبدیل املاك و داراییها موسسه منحله و در حال تصفیه میزان به نقدینگی زمانبر است.

بر اساس تصمیم هیات تصفیه، بازپرداخت سپرده های كمتر از 10 میلیون ریال از امروز آغاز شده و تا 10 روز ادامه می یابد و پس از آن به مدت 10 روز ارقام كمتر از 20 میلیون ریال و بعد از آن ارقام زیر 30 میلیون ریال به مردم بازگردانده می شود.

مدیركل سیاسی استانداری خراسان رضوی هم می گوید: این التهاب، شلوغی و ازدحام بازدارنده است و اجازه نمی دهد هیات تصفیه به وظیفه خود برای بازگرداندن و پرداخت پول مردم بدرستی عمل كند.

مسعود محولاتی افزود: در این میان افرادی كه از این موسسه وام دریافت كرده اند باید اقساط خود را بموقع بازگردانند كه اگر این امر محقق شود عملا روزانه 20 تا 25 میلیارد ریال به موجودی موسسه افزوده می شود و می توان سریعتر پول مردم را بازگرداند.

موسسه میزان تا پیش از انحلال در اوایل خرداد ماه حدود یك میلیون سپرده گذار داشت كه 77 درصد آنها مربوط به استان خراسان رضوی هستند.

این موسسه كه حوزه فعالیتش با 80 شعبه بطورعمده در استانهای سه گانه خراسان متمركز بود از دی ماه پارسال با بحران مالی مواجه شد.

به دنبال ضعف موسسه میزان در پاسخگویی به سپرده گذاران، اعضای هیات مدیره این بنگاه اقتصادی با حكم دادستان عمومی و انقلاب مشهد بازداشت شده و پس از آن كل این موسسه منحل اعلام شد. هم اینك هیات مدیران تصفیه در این موسسه مستقر شده و مشغول رتق و فتق امور آن هستند.

1906/1858
۰ نفر