۲۲ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8165675
T T
۰ نفر
سفیر آمریکا در بلگراد از استقلال تحت نظارت برای کوزوو حمایت کرد .............................................................
بلگراد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/06/86 خارجی.صربستان.بلگراد.آمریکا.کوزوو سفیر جدید آمریکا در بلگراد روز پنج شنبه گفت: موضع آمریکا در قبال کوزوو استان، خودمختار و جدایی طلب جنوب صربستان حمایت از طرح استقلال تحت نظارت بین المللی است.
طرح استقلال با نظارت جامعه بین المللی چند ماه پیش از سوی "مارتی آهتیساری" نماینده سابق سازمان ملل در روند تعیین سرنوشت کوزوو پیشنهاد شد که با مخالفت شدید مقامات صربستان و روسیه مواجه گردید.
"کامرون مانتر" سفیر آمریکا در بلگراد، که برای امضای یک قرارداد با مسولین محلی "کوزتولاس" برای کمک مالی آمریکا در حفظ آثار باستانی این منطقه در مرکز صربستان به این شهر سفر کرده بود، گفت: "در صورتیکه تا دهم دسامبر امسال (میلادی ) در مذاکرات برای حل مساله کوزوو توافقی بین مقامات بلگراد و پریشتینا حاصل نشود، واشنگتن بهترین راه حل جهت پایان دادن به این مساله بغرنج در منطقه بالکان را استقلال تحت نظارت جامعه بین المللی اعلام خواهد." به گزارش رسانه های الکترونیکی بلگراد، مانتر در عین حال تاکید کرد که آمریکا از مذاکرات کوزوو حمایت کرده و به هر راه حلی که توسط طرفین درگیر در مساله کوزوو اتخاذ شود، احترام می گذارد.
وی همچنین گفت در صورتی که تفاهمی بین طرفین حاصل نشود طرح آهتیساری برای صربستان نیز مناسب است.
وی با اشاره به روابط دوستی صربستان و آمریکا اظهار امیدواری کرد که مناسبات دو کشور گسترش یابد.
"کامرون مانتر" که اخیرا جانشین "مایکل پولت" سفیر قبلی آمریکا شده روز سه شنبه گذشته استوار نامه خود را تسلیم "بوریس تادیچ" رییس جمهور صربستان کرد.
شبد/اروپام/255/1477/1501 شماره 144 ساعت 17:49 تمام
۰ نفر