۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۹
کد خبر: 81656713
T T
۰ نفر

نمايش جلوه هاي استان كرمان در برج ميلاد تهران

۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۹
کد خبر: 81656713
نمايش جلوه هاي استان كرمان در برج ميلاد تهران

تهران- ايرنا - هفته فرهنگي كرمان 16 تا 23 مرداد ماه امسال به منظور نمايش جلوه هاي اين استان در پايتخت برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا، استان كرمان با دربرگرفتن 11 درصد از خاك ايران پهناورترين استان و يكي از قطب هاي تاريخي و فرهنگي كشور محسوب مي شود.

جاي جاي اين استان پهناور پر است از جاذبه هاي گردشگري و تاريخي شامل بازارها، يخدان ها، موزه ها، كاروانسراها، آرامگاه هاي مشاهير، آبشارها، ارگ ها، باغ ها و قلعه ها.

علاوه بر آن صنايع دستي، سوغات و محصولات كشاورزي اين استان از جمله پته، قالي كرمان، شال كرمان، ترمه، گردو، خرما، پسته، كلمپه و ... شهرتي جهاني دارند.

ديار كريمان از گذشته تاكنون مهد پرورش مشاهير ادبي، علمي و فرهنگي همچون خواجوي كرماني، شاه نعمت الله ولي، مشتاق علي شاه، هوشنگ مرادي كرماني، روح الله خالقي، ايرج بسطامي و ده ها چهره هنري و فرهنگي ديگر بوده است.

تهران اين بار ميزبان هفته فرهنگي كرمان است تا پايتخت نشينان با گوشه اي از آثار فرهنگي، هنري و جاذبه هاي اين استان آشنا شوند.

دبير جشنواره هفته فرهنگي كرمان با بيان اينكه اين جشنواره 16 تا 23 مرداد ماه سال جاري در برج ميلاد برگزار مي شود گفت: 300 غرفه در چهار سالن كه سه سالن در فضاي سايت و يك سالن در طبقه اول برج ميلاد قرار دارد، محصولات فرهنگي ديار كريمان را به نمايش مي گذارند.

ياسر سليماني افزود: رونمايي از چند كتاب در زمينه مشاهير استان، دفاع مقدس، تاريخ صنعت كرمان و رونمايي از تابلو فرش هزار و يك شب از برنامه هاي آيين افتتاحيه اين جشنواره است.

وي اجراي موسيقي و تئاتر محلي استان كرمان، برگزاري سمينارهاي بم و زلزله و ميراث جهاني، تمدن ارته، كويرشناسي، كرمان در گذر تاريخ، كشاورزي، علمي و فناوري، صنعت و معدن استان و برگزاري شب ورزش و جوانان، شب گردشگري و تاريخي، شب شعر و اهل قلم و رسانه، شب ايثارگران و دفاع مقدس، شب فرهنگ ديني و شب فرصت هاي سرمايه گذاري را از برنامه هاي جانبي هفته فرهنگي كرمان عنوان كرد.

به گفته سليماني تابلو فرش هزار و يك شب تركيبي از نمادهاي برجسته شهرستان هاي مختلف استان كرمان است.

دبير جشنواره هفته فرهنگي كرمان ساعت بازديد از جشنواره هفته فرهنگي كرمان را از ساعت 9 تا 24 اعلام كرد و گفت: اين جشنواره هر شب ميزبان يكي از چهره ها و شخصيت هاي برجسته استان كرمان خواهد بود.

وي متولي اصلي برگزاري اين جشنواره را استانداري كرمان معرفي كرد و افزود: سيد محمد حسيني وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي رياست شوراي راهبردي جشنواره را برعهده دارد.

سليماني تصريح كرد: برنامه هاي هفته فرهنگي كرمان به مدت 2 ساعت در روز از سه شبكه تلويزيوني دو، سه و شما پوشش داده مي شود.

وي با اشاره به اينكه از 300 غرفه فعال در اين جشنواره، 50 غرفه مربوط به حوزه اقتصادي و صنعتي استان كرمان است تصريح كرد: تعدادي از هيات هاي بازرگاني تركيه، 100 سفير و 120شركت از كانون نهادهاي سرمايه گذاري، شركت بورس و فرابورس و شركت هاي عضو اتاق بازرگاني دعوت شده تا از اين جشنواره بازديد كنند.

تهرام/9350// 1625
۰ نفر